Opel Insignia zlatna je sredina klase, ni u čemu najbolja, ali u svemu više nego dobra i kao takva već već dulje od desetljeća nalazi velik broj poklonika (ukupno 1,2 milijuna). Drugom generacijom iz 2017. napravljen je osjetan kvalitativan i tehnološki iskorak u odnosu na prvu iz 2008., ali u okruženju jake konkurencije nedavno je u dosta važnih segmenata osvježena i dorađena i kao takva ovih dana je stigla u prodaju. Iskoristili smo priliku i uhvatili prve dojmove s kratke vožnje novim primjercima tim povodom dovezenim iz Opelove tvornice u Russelsheimu.
Promjene? Izvana najvažnija, dizajnerska i tehnološka, leži u domeni svjetala: ledeno bijela, oštro zakrivljena forma LED dnevne pozicije premještena je iz gornjeg u donji dio svjetlosnog sklopa, glavna LED svjetla serijska su od prve opreme, a u doplati mogu biti samoprilagodljiva Intellilux LED Pixel tehnologije, s ukupno 168 dioda i osam reflektora u oba sklopa. Na promjene u dolazećem prometu i okolini reagiraju još preciznije i brže od Matrix svjetala (32 diode). Kozmetička dotjerivanja odrađena su i na stražnjim svjetlima i oba branika, sprijeda s oštrijom konfiguracijom kućišta maglenki, a straga s preoblikovanim difuzorima i lažnim otvorima ispuha. Sve skupa decentno, ali s dobrodošlom dozom svježine, ali i ozbiljnosti.
Netaknut nije prošao ni prostran i komforan, a dizajnerski nenapadan i dobro opremljen interijer. Zamjećujemo novi head-up zaslon s izravnom projekcijom informacija, bistriju digitalnu sliku stražnje kamere, sadržajniji i ljepši prikaz multimedije te bolji paket unaprijeđenih sigurnosnih sustava. Oku godi i nepromijenjen, a još uvijek elegantan izgled instrumenata, klasičnog rasporeda. Virtualni instrumenti i slični hitech gadgeti, ostavljeni su za potpuno nov, budući model.
Novosti je dosta i s inženjerske strane. Zatvaranjem podnice i aktivnim zatvaračima dijelova rešetke maske dobivena je najbolja aerodinamika u klasi (0,25), a pod pritiskom niske gramaže C02 uvedena je nova gama vlastitih aluminijskih, čistih i štedljivih motora i mjenjača, nevezanih s matičnim koncernom PSA (to čeka buduću generaciju). Početni dizelaš sada je 3-cilindarski 1.5 D motor (122 KS), lani uveden u Astru, donekle bučan, ali fino uravnotežen, vrlo štedljiv i neočekivano solidnog temperamenta.
Uz ručni mjenjač sa 6 brzina može imati i 8-stupanjsku automatiku, kao i veći motor 2.0 D (174 KS), koji opravdano figurira kao glavni pik hrvatskih kupaca. Kao opciju nudi efikasniji 4x4 pogon, s vektorirajućom raspodjelom pogonskih sila. Potpuno nov je i 2.0 turbobenzinac (200 i 230 KS), prvi Opelov motor s deaktivacijom cilindara (drugim i četvrtim). Povezan s novom, 9-stupanjskom automatikom i 4x4 pogonom vuče snažno i uglađeno, naročito u oštrije podešenoj i agresivnije opremljenoj verziji GSi (230 KS). Potonja ima i sofisticirani Twinster 4x4 pogon s dvije zasebne spojke bez diferencijala. Sve varijante motora dostupne su u obje izvedbe, peterovratnoj Grand Sport i karavanskoj Sports Tourer.