Ministarstvo unutarnjih poslova kako smo već pisali, ponovno nije omogućilo da se vlasnicima vozačke dozvole B-kategorije prošire prava i bez polaganja dodatnog ispita omogući upravljanje motociklima do 125 cc, snage motora do 11 kW i odnosnom snage i težine koji ne prelazi 0,1 kW/kg. Odnosno, vozilima A1 kategorije.
Iako se takva mogućnost nudi u svim članicama EU na Mediteranu (u Sloveniji će ova mogućnost zaživjeti 1. lipnja), MUP je prilikom savjetovanja s javnošću odbio ovaj prijedlog uz objašnjenje “da se radi o kategoriji izloženoj znatno većim rizicima u cestovnom prometu i vozilima kojima je smanjena stabilnost”.
I tako je sve vlasnike vozačke B-kategorije i dalje osudio na korištenje skutera od 49 ccm, koji su po njima očito stabilniji od motocikala do 125 ccm.
Kako bi valjda dodatno naglasili da je stabilnost iznimno važna stvar kod vozila na motorni pogon, jedna zanimljiva novost ipak je stavljena u Zakon o sigurnosti prometa na cestama.
Izmjenom, odnosno dopunom članka 219., posjednicima vozačke dozvole B-kategorije omogućeno je da bez dodatnog tečaja upravljaju motornim triciklima, kojima se po tom istom zakonu smatraju “motocikli na tri simetrično postavljena kotača, čiji je radni obujam motora veći od 50 ccm i/ili koji na ravnoj cesti može razviti brzinu veću od 45 km/h”.
Nije baš razumljivo čemu ovaj dodatak “na ravnoj cesti” (teško da će bilo koje vozilo veću brzinu razvijati u zavoju), no ipak je jasno da je tu riječ o kategoriji u koju trenutačno ulazi osam modela na domaćem tržištu, predvođenih svojevrsnim rodonačelnikom ove klase - Piaggiom MP3.
Zanimljivo je pritom da je MUP u ovom slučaju predvidio samo jedno ograničenje – vlasnici vozačke B-kategorije mlađi od 21 godine moći će voziti motorne tricikle snage do 15 kW (20,1 KS), dok oni stariji po tome bez dodatnog tečaja mogu sjesti na sve što se kotrlja na tri kotača, pa tako i na Yamahu Niken od 115 KS, spremnu pojuriti do 188 km/h. Snaga tako u tom slučaju ne igra baš nikakvu ulogu – važna je stabilnost.
8 tricikala na našem tržištu
Peugeot Metropolis 400
Tricikl francuskog proizvođača, koji je od 2019. u stopostotnom vlasništvu indijske Mahindre, s jednocilindrašem od 399 ccm snažniji je (35,6 KS) i skuplji od MP3 400.
Cijena: 76.990 kn
Piaggio MP3 300
Najstariji tricikl na tržištu, koji je u prodaji još od proljeća 2006., dakle već punih 16 godina, pokreće jednocilindraš od 278 ccm, koji razvija 25,8 KS.
Cijena: 59.150 kn
Piaggio MP3 400
Snažnije izdanje Piaggiovog tricikla s jedinstvenim upravljačkim mehanizmom, kojeg je kopirao Peugeot Motorcycles, pokreće jednocilindraš od 399 razvija 35,3 KS.
Cijena: 70.240 kn
Piaggio MP3 500
Najveći MP3 ujedno je i najsnažniji tricikl, s izuzetkom Yamahe Niken, jer ga pokreće 43,5 KS jak jednocilindraš od 493 ccm.
Cijena: 88.240 kn
Yamaha Niken
Jedini motocikl među skuterima na tri kotača ujedno je i jedini kojeg ne pokreće motor s jednim, već tri cilindra od 847 ccm i čak 115 KS. U prodaji je od proljeća 2018.
Cijena: 103.900 kn
Yamaha Tricity 125
U prodaju stiže tek u rujnu i bit će uvjerljivo najjeftiniji tricikl na tržištu, jedini s motorom od 125 ccm (12,2 KS). Od 2014. prodaje se u Aziji.
Cijena: 38.000 kn
Yamaha Tricity 155
U rujnu stiže i snažnije izdanje s jednocilindrašem od 155 ccm (15,1 KS), koje kao ni Tricity 125 zasad još ne ispunjava normu Euro 5, pa se ne prodaje u EU.
Cijena: 39.500 kn
Yamaha Tricity 300
Yamahin jedini tricikl trenutno u prodaji na našem i europskom tržištu pokreće jednocilindraš od 292 ccm, koji razvija sasvim lijepih 28 KS. Tricity 300 je stigao kao posljednji među Yamahinim triciklima iz obitelji Tricity, u proljeće 2019.
Cijena: 67.990 kn