Zaštitne ograde i barijere postavljene duž prometnica namijenjene su sprijećavanju izlijetanja automobila s ceste. Međutim, kako piše njemački "Auto Motor und Sport", danas više ne postoje jamstva da mogu ispunjavati svoju namjenu.
Naime, osiguravajuće kuće jasno upozoravaju da čelične ograde, kao ni betonske prepreke koje su postavljene u Njemačkoj, nisu izrađene za standarde današnjih modernih automobila. Kada su te cestovne infrastrukture postavljene, vozila su bila lakša.
"Istraživači su došli do zaključka da u svakom desetom slučaju barijere pucaju, dok je i u najrjeđe svakom desetom slučaju došlo do prevrtanja vozila kao posljedica udara u ogradu", rekao je Siegfried Brokman, šef istraživača Njemačke udruge osiguravatelja.
"Grubo procjenjujem da je svaka deseta nesreća u kojoj je ulogu imala i zaštitna oprema cestovne infrastrukture prošla s blažim posljedicama po ljude u slučaju da ograde nije ni bilo".
Događalo se i da prepreke odbace vozila i to na takav način da putnici dožive vrlo teške ozljede kada bi došlo do prevrtanja. Zabilježeno je i više slučaja neadekvatnog funkcioniranja zračnih jastuka, zahvaljujući neodgovarajućim zaštitnim elementima barijera.
Istražitelji navode kako su standardi za izradu zaštitnih barijera stari oko tridesetak godina. Testovi su tada računali s vozilima tri težinske klase: 900, 1300 i 1500 kilograma, ali čak i najvišoj klasi, nema više modela s tom težinom.
Prosječan nov automobil mjeri više od 1600 kilograma, dok su mnoga druga vozila teža i od dvije tone (posebno se tu misli na električna vozila). Pritom je i visina vozila drastično povišena u svim klasama zahvaljujući crossover/SUV "histeriji".
Brokman tvrdi da bi oko 10 posto nesreća prošlo s blažim posljedicama da su zaštitni elementi ograda modernije konstrukcije. On zahtjeva da se izmjene standardi u izmjeni ograda i prepreka, a Njemačka udruga osiguravača vjeruje da to neće moći ići tako brzo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....