SUV-ovi i sve što na njih nalikuje su trenutno uvjerljivo najprodavaniji automobili u Hrvatskoj. Čak sedam od deset najprodavanijih auta u Hrvatskoj u prvoj polovici 2023. godine su SUV-ovi.
Kod privatnih kupaca oni su još popularniji, osam od deset najprodavanijih. SUV-ovi su očito ono što ljudi trenutno žele, što zbog izgleda, što zbog "prestiža", a što zbog praktičnosti i prostranosti.
Kupci ih očito jako vole i pritom su spremni platiti nešto više nego što bi platili za klasični Hatchback iz iste klase. A to je uglavnom vrlo mnogo.
Ne tako davno, još prije korona krize osnovni mali SUV B-segmenta (gradski SUV-ovi) se mogao kupiti za prosječno 15.000 eura, a modeli C segmenta (kompaktni SUV-ovi) su se prodavali od oko 22.000 eura. Sada se prosjek početnih modela B-segmenta kreće oko 20.000 eura, a C-segment se približio iznosu od 30.000 eura.
No, ipak ima iznimka koje su još uvijek prilično povoljne. Stoga vam donosimo listu najjeftinijih SUV-ova i crossovera na hrvatskom tržištu.
Kako je klasifikacija SUV-a i crossovera prilično široka postavili smo nekoliko uvjeta da bi automobil ušao u naš odabir. Kao prvo mora izgledati kao SUV, imati karoserijski oblik kao SUV i biti dodatno udaljen od podloge u odnosu na klasične automobile.
Pogon na sve kotače nije bio uvjet jer rijetko koji SUV-ovi iz manjih klasa ga danas uopće nude. Na kraju smo dobili vrlo šarenu listu: ima ovdje vrlo malih ali i prilično prostranih modela, Šarolikih automobila iz A, B i C segmenta, snage od 70 do skoro 130 KS...
Ovo je naš Top 10.
10. Renault Captur - od 20.890 eura / Motor 90 KS
Captur je jedan od najcjenjenijih modela u klasi, a činjenica da je u Top 10 najjeftinijih objašnjava dio njegove popularnosti. Prostranost Captura je solidna, oprema kompletna, a motor od 90 KS među slabijima u Top 10.
No, u praksi je to sasvim dovoljno. Captur je prilično nov gost u Top 10 zbog toga što su konkurenti iz ponude Citroëna, Peugeota, Opela, Škode i drugih proizvođača poskupjeli mnogo više od njega.
9. MG ZS - od 19.990 eura/ Motor 106 KS
MG ZS spada u B segment, no svojim dimenzijama on je već na granici većeg segmenta kompaktnih SUV-ova. Zbog toga ima jednu od najprostranijih unutrašnjosti u klasi.
Auto je prilično kvalitetno napravljen, ugodan je u vožnji i ponajbolje opremljen od svih u Top 10, no njegov minus je motor. Staromodni atmosferski 1,5-litreni benzinac je ugodan u vožnji, no nedostaje mu momenta i troši dosta mnogo.
8. Suzuki Vitara - od 19.692 eura/Motor 129 KS
Suzuki je s Vitarom svojedobno napravio "Hrvatski narodni auto" i to se do danas nije promijenilo. Praktično od prvog dana prodaje auto je među dva najprodavanija modela u Hrvatskoj kad su u pitanju privatni kupci.
Vitara je solidno prostrana, dobro opremljena i sa 129 KS najuvjerljivije motorizirana od svih auta u Top 10. Definitivno najbolja kupnja u klasi.
7. Seat Arona - od 19.183 eura/Motor 95 KS
Arona je još jedan model koji se može pohvaliti odličnim odnosom uloženog i dobivenog. Jedan od prostranijih automobila u klasi ima prtljažnik od 400 litara i iznadprosječnu ponudu prostora u kabini.
Motor je u teoriji slabašan, no u praksi sasvim dovoljan. Oprema osnovnog modela je relativno siromašna, no sve što se očekuje od modernog auta poput klime je u seriji.
6. Dacia Duster - od 18.200 eura / Motor 91 KS
Iako je Duster već "auto u godinama" njegova popularnost ne jenjava. To je zato što on jednostavno nudi vrlo mnogo za uloženi novac. Auto je među najvećima u Top 10 te tako ima prilično prostranu unutrašnjost i 411 litara prtljažnika. Osnovni motor s 91 KS je malo preslab, no dovoljan za većinu vozača.
Oprema je oskudna, no minimum onoga zaista potrebnog je tu, uključujući i klima uređaj. Ukupno gledano auto nudi odličan odnos uloženog i dobivenog.
5. Kia Stonic - od 17.799 eura/Motor 84 KS
Mala Kia je već godinama pri vrhu ljestvice najjeftinijih SUV-ova u Hrvatskoj, no nije bez mana. Auto je jedan od najmanjih u SUV B-segmentu što se vidi po ponudi prostora u unutrašnjosti. I osnovni motor s 84 KS prilično je slab, najslabiji među svim modelima ove klase u Top 10.
4. Hyundai Bayon - od 16.860 eura/Motor 84 KS
Hyundai Bayon ima mnogo sličnosti s "tehničkim rođakom" Stonicom, no u osnovi se doima kao bolji izbor. U unutrašnjosti ima više mjesta, a i prtljažnik je dosta prostraniji.
Dodamo li tome i vrlo povoljnu cijenu, ovaj auto postaje jedna od najboljih kupnji u klasi. Jedini problem je osnovni motor od 84 KS koji je jednak onome u Stonicu.
Za naš ukus je to premalo.
3. Dacia Sandero Stepway - od 15.900 eura/Motor 91 KS
Neobično, no u ovom Top 10 Dacijin model nije na vrhu, ima i jeftinijih. Djelomično je to zbog toga što su Dacie jako napredovale i tako postale i skuplje. Sandero Stepway je pravi primjer za to. Ako se pitate što uopće radi na ovoj ljestvici, odgovor je jednostavan.
Iako ga Dacia službeno ne klasificira kao SUV ovaj auto je po svemu tipičan crossover SUV B-segmenta jer Dacia ga je dosta odigla od podloge i ukrasila u tipičnim SUV elementima.
Ponuda prostora u kabini je vrlo dobra no prtljažnik s 328 litara je ispod prosjeka. Pohvaliti trebamo i udoban ovjes dok je motor solidan za ovaj auto.
Oprema je kompletna, no pomalo siromašna.
2. Fiat Panda Cross - od 15.250 eura / Motor 70 KS
Mali Crossover možda jako odskače od ostatka auta u Top 10 no ima bolje terenske sposobnosti od većine njih. Za razliku od modela na mjestima od 10 do 3 ovo je automobil A-segmenta i stoga mnogo manji, s dužinom od samo 370 centimetara.
O velikoj ponudi prostora u unutrašnjosti nema ni govora, a motor sa 70 KS je slabašan. Panda Cross je dobar izbor za one koji se često voze po uskim cestama, ali i za snalaženje u gradu.
Oprema je bolja od prosjeka.
1. Suzuki Ignis - od 14.601 eura/Motor 83 KS
Bez obzira na male dimenzije (370 centimetara) i najmanju cijenu, ovaj automobil s pravom nosi epitet SUV-a. Nudi se i s pogonom na sve kotače, a terenske sposobnosti su mu vrlo dobre.
Ponuda prostora je skučena, a prtljažnik je s 267 litara sasvim solidan za dimenzije auta. Vozne osobine su mu dobre, a motor s 83 KS dovoljno jak za lagani automobil. Oprema mu je kompletna, a cijena bez konkurencije.
Ipak, za obiteljske potrebe najčešće neće biti dovoljan.