Još 2021. godine promatrali smo pomak prema korištenju održivih materijala u gumama, s glavnim proizvođačima, uključujući Continental i Michelin, s ciljem radikalnog čišćenja proizvodnje guma do 2050. godine.
To u biti znači zamjenu proizvoda na bazi nafte koji se koriste za glavne sastojke (sintetička guma i čađa) biomaterijalima i recikliranom čađom, čelikom i plastikom. Malo vjerojatne zamjene uključuju maslačak, PET iz recikliranih boca i rižine ljuske – nusproizvod prehrambene industrije koji je inače dobar samo za odlaganje.
Stvari su krenule dalje: Continental je nedavno rekao da će biti prvi koji će na glavno tržište lansirati gumu s "visokim udjelom" održivih materijala.
Njegov novi Ultracontact NXT, koji je prikladan i za aute s unutarnjim izgaranjem i za električna vozila, do 65% je napravljen od obnovljivih ili recikliranih materijala. Za sve skeptike, 28% održivih materijala certificirano je kroz "balansiranje mase" u procesu međunarodne certifikacije održivosti i ugljika (ISCC), koji prati put održivih materijala dok se kreću u proizvod.
Obnovljivi materijali dodaju dodatnih 32% zbroju, a preostalih 5% se sastoji od recikliranih materijala. Obnovljivi izvori uključuju smole proizvedene korištenjem ostataka iz industrije drva i papira, umjesto sirovina na bazi nafte. Silicij ima važnu ulogu u performansama gume, utječući na prianjanje, otpor kotrljanja i dugovječnost. Od 90-ih se koristi kao djelomična zamjena za čađu. Tradicionalno se pravi od pijeska.
Toga ima dosta u svijetu, ali proizvodnja silicijevog dioksida od njega je energetski intenzivna i uključuje temperature od 1400 stupnjeva C. Nasuprot tome, proizvodnja silicijevog dioksida iz pepela rižinih ljuski uključuje mnogo manje toplinske energije, u području od 100 stupnjeva.
Reciklirane PET boce koriste se za izradu poliesterskih vlakana, pa iako nisu obnovljive u smislu da je sirovina na bazi nafte, čine proces kružnim, sprječavajući da se boce odbace na odlagalište ili spale. U svaku gumu ide između 9 i 15 boca, ovisno o veličini. Poliesterska vlakna izrađena od njih koriste se interno u trupu gume.
Plin butadien na bazi nafte, koji se obično dobiva iz ugljikovodika i koristi za izradu sintetičke gume, zamijenjen je bio-butadienom koji se može proizvesti iz etanola. Etanol je lako napraviti fermentacijom biomase.
Najvažniji sastojak guma, čađa, obično se proizvodi spaljivanjem nafte ili plina na visokim temperaturama kako bi se dobio granulirani prah. U ovom slučaju, reciklirana čađa iz starih guma smanjuje utjecaj toga i jedna je od stvari koje pokriva ISCC certifikat.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....