AKTUALNO

Od vašeg seksualnog života do toga koliko brzo vozite: Moderni auti svakodnevno ‘špijuniraju vlasnike‘

Studija je otkrila da su sve robne marke koje je promatrala prikupile više podataka nego što je potrebno za pokretanje svojih povezanih usluga

Prikupljanje podataka (ilustracija)

 Web Screenshot

Prema Mozilli, proizvođači automobila prikupljaju više podataka nego što im je potrebno, dijele ih i prodaju drugima, a njihova evidencija pokazuje da njihove mjere kibernetičke sigurnosti ne štite potrošače na odgovarajući način. Od svih kategorija proizvoda koje je Mozillin tim istraživača privatnosti ikada ispitao, automobili su najgori.

Svih 25 robnih marki koje je pregledao dobilo je oznaku upozorenja "Privatnost nije uključena" zbog lošeg postupanja s podacima potrošača.

Studija je otkrila da su sve robne marke koje je promatrala prikupile više podataka nego što je potrebno za pokretanje svojih povezanih usluga. To im omogućuje da saznaju stvari koje možda očekujete – gdje vozite, koliko brzo idete, pjesme koje svirate – i neke koje možda ne očekujete, kao što su informacije o vašoj genetici i vašem seksualnom životu!

"Nissan je zaslužio svoje pretposljednje mjesto za prikupljanje nekih od najjezivijih kategorija podataka koje smo ikada vidjeli", navodi Mozilla u svom izvješću. “Vrijedi pročitati recenziju u cijelosti, ali trebali biste znati da uključuje vašu “seksualnu aktivnost”.

image

Multimedija u automobilu (ilustracija)

Profimedia

Da ne duljimo, Kia također spominje da može prikupljati informacije o vašem "seksualnom životu" u svojim pravilima o privatnosti.

Gotovo sve robne marke (84 posto) dijele te podatke s tvrtkama trećim stranama kao što su pružatelji usluga, posrednici podataka i drugo. Osim toga, 76 posto ugovora o privatnosti proizvođača automobila dopušta im prodaju vaših osobnih podataka.

Više od polovice kaže da će podijeliti informacije s lokalnim vlastima i agencijama za provođenje zakona kao odgovor na zahtjev, a ne sudski nalog. Mozilla je otkrila da su Renault i Dacia jedine dvije marke koje kažu da svi vozači imaju pravo izbrisati svoje osobne podatke. U međuvremenu, drugi pretpostavljaju da ste, ako uđete u njihovo vozilo, pročitali ugovor o privatnosti i pristali na njega.

image

Tesla kamera

Web Screenshot

Što je još gore, neki su brendovi pretpostavili da je svaki putnik koji poveže svoj pametni uređaj s vozilom pristao, a neki izričito kažu da je odgovornost vlasnika obavijestiti ih o ugovoru o privatnosti. Čak i ako pročitate ugovor o privatnosti, možda nećete pronaći sve što biste željeli znati.

"Iako su sve marke automobila koje smo istraživali imale nekoliko dugotrajnih pravila o privatnosti (Toyota pobjeđuje s 12), nismo mogli pronaći potvrdu da bilo koja od marki zadovoljava naše minimalne sigurnosne standarde", napisala je Mozilla. "Tako nam je čudno da aplikacije za upoznavanje i kupnju seks igrački objavljuju detaljnije sigurnosne informacije od automobila".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 09:28