PRVI KILOMETRI

Od Zagreba do Splita na struju bez stajanja: Sjeli smo za upravljač Opel Astre Electric

Prva Astra na struju ima domet od 418 km, dovoljno za vožnju bez punjenja starom cestom od Zagreba do Splita

Astra Electric

 Opel

Led je 2019. probila električna Corsa, slijedile su verzije na struju Mokke (u Hrvatskoj najuspješnijeg električnog Opela) i komercijalnih Comba, Vivara i Zafire, a sada novu fazu u elektrifikaciji modela njemačke marke otvara Astra.

Prve kilometre za stjecanje dojma noviteta koji će u prodaju krenuti početkom 2024. odvozili smo u Berlinu, jednom od “najzelenijih” europskih gradova i odmah, pri prvom susretu, vidjeli da i Astra, kao najnoviji Opelov igrač u transformaciji na čisti električni pogon, slijedi dizajnersku ideju matičnog francuskog koncerna Stellantis: električne verzije izgledom ni u čemu bitnom ne odstupaju od benzinskih i dizelskih modela.

image

Astra Electric

Opel

Svode se na zgodne idejne razlike u izvedbi branika, a svaku nedoumicu otklanja mala oznaka “e” na poklopcu prtljažnika. Slijedom toga, i električna Astra sprijeda ima Opelovom prošlošću oplahnut šarmantan Mantin retro dodir, a straga joj tanka elegantna svjetla daju suvremen, hi-tech izgled.

Bogata, sportski definirana oprema GS jedina je dostupna za električnu verziju, a to izvana znači lijepu dozu šminke, prije svega u vidu 18-colnih aerodinamičnih naplataka s gumama 215/45 i dvobojne karoserije (crni krov i retrovizori).

Bitnijeg odmaka od benzinskih i dizelskih modela nema niti u ugodno komotnoj unutrašnjosti, pedantnih standarda izrade.

image

Astra Electric

Opel

Sadržaj i grafika instrumenata prilagođeni praćenju rada električnog pogona jedina su na prvu vidljiva promjena koja digitaliziranom ambijentu s dva ekrana interpolirana u jedan panel daju dozu svježine i različitosti, ali i ovdje, u potpuno tihom ambijentu lišenom uobičajenog zvuka klasičnih motora, darežljiv paket serijske opreme ima snažan utjecaj na doživljaj vožnje: bez nadoplate dobivaju se ergonomska sjedala, grijanje volana i prednjih sjedala, vrlo dobra multimedija s glasovnom komunikacijom, kamera 360, dobar hi-fi, opsežan paket sigurnosnih asistenata, dekorativne površine...

image

Astra Electric

Opel

Uz nadoplatu, primjerice, i panoramski krov, navigacija i head-up zaslon.

Električni pogon pokazuje jednaku dozu zanimljivosti. Naprednija je izvedba pogona poznatog iz drugih Stellantisovih električnih modela kompaktne klase, s litij-ionskom baterijom kapaciteta povećanog na 54 kWh.

Smještena u podnicu u dva velika modula s ukupno 102 ćelije ima prosječnu potrošnju od 14,8 kWh/100 km i daje domet od 418 kilometara (protokol WLTP), dok snažniji elektromotor smješten sprijeda u profilu rada Sport (uz suzdržanije Eco i Normal) isporučuje snagu od 156 KS i 270 Nm.

image

Astra Electric

Opel

Astri teškoj 1679 kilograma, ali jednoj od najmanje teških u klasi kompaktnih električnih automobila, daje performanse koje u svakoj prilici omogućuju opušten doživljaj za volanom: startno ubrzanje do 50 km/h za manje od 4 sekunde, do 100 za 9,2 sekunde i najveću brzinu od 170 km/h.

Ograničenu, ali i takva je veća od većine konkurenata čiji limiti su uglavnom 150 ili 160 km/h. Brzinom i podržanom snagom punjenja od 100 kW ispunjava očekivanja: na brzoj punionici (DC) baterija do 80 posto dolazi za manje od pola sata, na standardnoj (AC, 11 kW) za nešto manje od šest sati.

image

Astra Electric

Opel

Astra je i u profilu rada Normal u kojem će većina vlasnika nizati kilometre, u vožnji vrlo ugodna i nenametljivo snažna. Masa veća oko 250 kilograma od jednako opremljene dizelske verzije daje na masivnosti i čvrstoći, ali neprimjetno je uklopljena u gabarite karoserije i sinhronizaciju rada podvozja, pa osjećaj na volanu ne odstupa od klasičnih modela.

image

Astra Electric

Opel

Na kraju poludnevne vožnje gustim prometom četirimilijunskog Berlina, a povremeno i kraćim dionicama okolnih autocesta, putno računalo izbacilo je iznenađujuće nisku potrošnju od 12,4 kWh/100 km.

Odličan rezultat, koji tvorničke brojke o dometu čini realnim obećanjem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 13:25