Led je 2019. probila električna Corsa, slijedile su verzije na struju Mokke (u Hrvatskoj najuspješnijeg električnog Opela) i komercijalnih Comba, Vivara i Zafire, a sada novu fazu u elektrifikaciji modela njemačke marke otvara Astra.
Prve kilometre za stjecanje dojma noviteta koji će u prodaju krenuti početkom 2024. odvozili smo u Berlinu, jednom od “najzelenijih” europskih gradova i odmah, pri prvom susretu, vidjeli da i Astra, kao najnoviji Opelov igrač u transformaciji na čisti električni pogon, slijedi dizajnersku ideju matičnog francuskog koncerna Stellantis: električne verzije izgledom ni u čemu bitnom ne odstupaju od benzinskih i dizelskih modela.
Svode se na zgodne idejne razlike u izvedbi branika, a svaku nedoumicu otklanja mala oznaka “e” na poklopcu prtljažnika. Slijedom toga, i električna Astra sprijeda ima Opelovom prošlošću oplahnut šarmantan Mantin retro dodir, a straga joj tanka elegantna svjetla daju suvremen, hi-tech izgled.
Bogata, sportski definirana oprema GS jedina je dostupna za električnu verziju, a to izvana znači lijepu dozu šminke, prije svega u vidu 18-colnih aerodinamičnih naplataka s gumama 215/45 i dvobojne karoserije (crni krov i retrovizori).
Bitnijeg odmaka od benzinskih i dizelskih modela nema niti u ugodno komotnoj unutrašnjosti, pedantnih standarda izrade.
Sadržaj i grafika instrumenata prilagođeni praćenju rada električnog pogona jedina su na prvu vidljiva promjena koja digitaliziranom ambijentu s dva ekrana interpolirana u jedan panel daju dozu svježine i različitosti, ali i ovdje, u potpuno tihom ambijentu lišenom uobičajenog zvuka klasičnih motora, darežljiv paket serijske opreme ima snažan utjecaj na doživljaj vožnje: bez nadoplate dobivaju se ergonomska sjedala, grijanje volana i prednjih sjedala, vrlo dobra multimedija s glasovnom komunikacijom, kamera 360, dobar hi-fi, opsežan paket sigurnosnih asistenata, dekorativne površine...
Uz nadoplatu, primjerice, i panoramski krov, navigacija i head-up zaslon.
Električni pogon pokazuje jednaku dozu zanimljivosti. Naprednija je izvedba pogona poznatog iz drugih Stellantisovih električnih modela kompaktne klase, s litij-ionskom baterijom kapaciteta povećanog na 54 kWh.
Smještena u podnicu u dva velika modula s ukupno 102 ćelije ima prosječnu potrošnju od 14,8 kWh/100 km i daje domet od 418 kilometara (protokol WLTP), dok snažniji elektromotor smješten sprijeda u profilu rada Sport (uz suzdržanije Eco i Normal) isporučuje snagu od 156 KS i 270 Nm.
Astri teškoj 1679 kilograma, ali jednoj od najmanje teških u klasi kompaktnih električnih automobila, daje performanse koje u svakoj prilici omogućuju opušten doživljaj za volanom: startno ubrzanje do 50 km/h za manje od 4 sekunde, do 100 za 9,2 sekunde i najveću brzinu od 170 km/h.
Ograničenu, ali i takva je veća od većine konkurenata čiji limiti su uglavnom 150 ili 160 km/h. Brzinom i podržanom snagom punjenja od 100 kW ispunjava očekivanja: na brzoj punionici (DC) baterija do 80 posto dolazi za manje od pola sata, na standardnoj (AC, 11 kW) za nešto manje od šest sati.
Astra je i u profilu rada Normal u kojem će većina vlasnika nizati kilometre, u vožnji vrlo ugodna i nenametljivo snažna. Masa veća oko 250 kilograma od jednako opremljene dizelske verzije daje na masivnosti i čvrstoći, ali neprimjetno je uklopljena u gabarite karoserije i sinhronizaciju rada podvozja, pa osjećaj na volanu ne odstupa od klasičnih modela.
Na kraju poludnevne vožnje gustim prometom četirimilijunskog Berlina, a povremeno i kraćim dionicama okolnih autocesta, putno računalo izbacilo je iznenađujuće nisku potrošnju od 12,4 kWh/100 km.
Odličan rezultat, koji tvorničke brojke o dometu čini realnim obećanjem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....