pad od 30,6 posto

Ogroman pad prodaje električnih automobila u Njemačkoj, rast prodaje benzinaca i dizelaša

Najsnažniji pad u svibnju bilježi Tesla, a u odnosu na isto razdoblje u prošloj godini zabilježen je pad od čak 64 posto

Tesla, ilustracija

 Profimedia

Da kod nas nije bilo poticaja na kupnju električnog vozila, kao što su primjerice odlučile njemačke vlasti, tko zna kakva bi bila prodaja automobila na baterije. Statistički podaci objavljeni za svibanj 2024. pokazuju da je prodaja električnih vozila u Njemačkoj pala za značajnih 30,6 posto u usporedbi s istim mjesecom godinu dana ranije.

Ovaj pad brojki registracije električnih vozila u Njemačkoj naglašava najnoviji trend smanjenja interesa potrošača za električna vozila. A to bi pri dugoročnom planiranju moglo mnoge proizvođače natjerati da sjednu za stol i preispitaju svoj plan poslovanja.

image

Električni automobili (ilustracija)

Profimedia

Ovdje ćemo se držati njemačkog tržišta kako bi usporedne brojke bile što relevantnije. Tako iz izvještaja koje je objavila KBA, njemačka savezna uprava za motorni promet, primjećujemo velik pad prodaje električnih vozila od 14,1 posto zabilježenih za prva tri mjeseca u tekućoj godini. ‘Dok nekome smrkne, drugome svane‘, govori stara narodna poslovica. Pa tako s druge strane od 236.425 novih automobila registriranih u Njemačkoj u travnju, registracije ‘benzinaca‘ porasle su za 2,1 posto, s najvećim udjelom od 38 posto.

Dizelaši su se smjestili na drugo mjesto s 19 posto tržišta i rastom od 3,2 posto. Prodaja hibrida ostala je nepromijenjena, dok su plug-in hibridi zabilježili tek blagi porast od 1,7 posto.

Kada pak računamo ukupnu prodaju, ona je prošlog mjeseca pala za 4,3 posto, kada usporedimo prodajne brojke u istom mjesecu prošle godine. No, brojke od početka godine daju bolju sliku, s povećanjem od pet posto. Peugeot bilježi snažan rast, s povećanjem registracija od 70,9 posto u odnosu na prošlu godinu. Kineski MG također je zabilježio impresivan učinak, s porastom registracija za 51,6 posto.

image

Tesla, ilustracija

Profimedia

Što se tiče domaćih, Njemačkih marki, možemo prema tablicama iščitati da su Nijemci sve manje vjerni svojim proizvođačima automobila, poglavito kada pogledamo brojke prodaje njemačkog svetog trojstva, premium marki poput BMW-a, Audija i Mercedesa. Opel bilježi rast od gotovo 30 posto, dok je snažni Volkswagen s 20,1 posto tržišta povećao isporuke za 8,7 posto. No, osim Porschea, koji je uspio održati prodajne brojke na nivou prošle godine (-0,6 posto), ostatak domaće konkurencije bilježi značajan pad.

image

Električni automobili

Ivan Lacković/CROPIX

To uključuje BMW s 32,5 posto manje registracija nego lani, Mercedes s 28,9 posto manje te Audi s 17,7 posto manje registracija.

Najsnažniji pad od svih proizvođača bilježi američka Tesla. U odnosu na isto razdoblje u prošloj godini zabilježen je pad od čak 64 posto. Što se karoserijskih izvedbi tiče, jasno da su SUV-i i dalje najtraženija roba s udjelom od gotovo 30 posto. Kompaktna klasa uspjela je vratiti značajan dio prodaje, s rastom od 29,1 posto i tržišnim segmentom od 20,4 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 09:09