Početkom tjedna je došlo do preokreta u politici Bidenove administracije koja se odnosi na regulative za električna vozila u SAD, što predstavlja dobrodošlo olakšanje za američke proizvođače automobila.
Sada će prema revidiranim pravilima, američka industrija automobila imati veću fleksibilnost u ispunjavanju normi o potrošnji goriva jer im je novom regulativom omogućeno da zadrže viši udio prodaje vozila na fosilna goriva sve do 2030. godine, od planirane, poše portal Carscoops.
Regulativa korporativne prosječne uštede goriva CAFE (Corporate Average Fuel Economy) zahtijeva od proizvođača da održavaju određenu prosječnu efikasnost potrošnje goriva kroz cijelu liniju modela.
Praktično, to znači da proizvođači mogu kompenzirati manje efikasna vozila s onima koji premašuju postavljene standarde, čime se postiže balansirana prosječna potrošnja kako bi se zadovoljili postavljeni kriteriji.
Promjena dolazi kao prilagodba u računanju efikasnosti električnih vozila unutar tog prosjeka. Prethodni standardi predviđali su snažno povećanje udjela električnih vozila u ukupnoj prodaji na barem 72 posto do 2030. godine, čime bi se značajno smanjila proizvodnja klasičnih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
S obzirom na to da se pokazalo neostvarivim, novim odredbama taj je cilj smanjen na 65 posto, čime se proizvođačima daje veća sloboda u određivanju omjera između električnih i vozila pokretanih motorima na unutarnje izgaranje.
Analize sugeriraju da bi, u skladu s novim pravilima, omjer između električnih vozila i onih na fosilna goriva mogao iznositi 50/50 do kraja desetljeća, što je već značajna promjena u odnosu na ranije projekcije od 60/40.
Ova prilagodba pravila dočekana je s olakšanjem unutar domaćih proizvođača, koji su se suočavali s golemim izazovima i vrlo visokim troškovima u pokušaju ispunjavanja strogih federalnih zahtjeva.
Očekuje se da će ova odluka potaknuti proizvođače da se više oslanjaju na plug-in hibride, kao strategijom za usklađivanje s očekivanim regulativama.
Stručnjaci predviđaju da bi PHEV vozila mogla činiti preko trećine flota kod nekih proizvođača, omogućavajući im istovremeno ispunjavanje CAFE standarda i zadovoljavanje potražnje za različitim tipovima vozila.
Generalno, ova nova pravila predstavljaju značajan pomak u pristupu regulativi automobilske industrije te daju proizvođačima više prostora za pripremu u tranziciji prema održivoj mobilnosti, dok istovremeno vode računa o sadašnjim realnim izazovima i troškovima koji su pred njima.
Ova odluka je na tragu Europska komisije pod vodstvom Ursule von der Leyen, koja je nedavno najavila značajnu promjenu u pristupu automobilskoj industriji, otvarajući vrata korištenju sintetičkih goriva kao važne alternative električnoj energiji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....