Mnogi proizvođači koji aute proizvode u Kini mogu odahnuti jer je EU, nakon revizije, smanjila carine na neke automobile koji na stari kontinent dolaze iz Kine. Najveći dobitnik je Tesla, ali zadovoljni mogu biti i u Miniju, Cupri i nekim kineskim markama.
Nakon početnog izvješća EU-a Tesli su u srpnju nametnute carine 20,8 posto na sve automobile koji dolaze iz njihove kineske tvornice, a nakon revizije je stopa smanjena na samo 9 posto. Američki proizvođač automobila zatražio je ponovni izračun nakon objave srpanjskog izvješća, a nakon što je utvrđeno da je Tesla primila manju kinesku državnu potporu od nekih drugih tvrtki koje proizvode automobile u Kini, EU je pristala smanjiti carinu na Tesle iz Kine.
No EU nije u potpunosti ukinula dodatnu carinu jer je otkrila da Tesla dobiva baterije ispod tržišne vrijednosti, što je jedan od načina na neki proizvođači automobila dobivaju pomoć od kineske države. EU tvrdi da im Kina time daje nepravednu ekonomsku prednost u odnosu na automobilske tvrtke koje proizvode automobile u drugim dijelovima svijeta. Izvješće EU-a navodi nekoliko drugih načina na koje proizvođači automobila s sjedištem ili tvornicama u Kini mogu dobiti pomoć. To su jeftina zemljišta, bespovratna sredstva i zajmovi po povoljnim stopama.
Tesla nije jedini proizvođač automobila koji je imao koristi od revidiranih carina. Električni Mini također dolazi iz Kine i isprva je pogođen maksimalnom carinom od 37,6 posto. Ali nakon revizije Mini će se sada suočiti s mnogo manjom carinom od 21,3 posto. Carina za Cuprin Tavascan također je smanjena sa 37,6 posto na 21,3 posto, iako Auto News izvještava da Seat kaže da želi postići dodatna smanjenja.
Čak su i kineske marke ostvarile mala sniženja. BYD-ova stopa carina je nakon revizije pala sa 17,4 posto na 17 posto, Geelyjeva je pala s 19,9 na 19,3 posto, a SAIC-ova (MG) s 37,6 posto na 36,6 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....