Još od afere Dieselgate Volkswagen je sve snage usmjerio prema razvoju novih električnih vozila. U razvoj modela s konvencionalnim motorima mnogo se manje ulaže, no VW još očito nije odustao od klasičnih benzinaca. Tako su jučer predstavili novi 1,5 TSI motor.
Kako je vidljivo po njegovom imenu, 1.5 TSI evo2 je evolucija poznatog 1,5-litrenog benzinca koji se koristi u brojnim modelima VW-a, Audija, Škode... Četverocilindrični turbo motor postao je još efikasniji i čišći.
Volkswagen je u novoj generaciji ovog motora smjestio katalizator i filter čestica u jedan zajednički modul koji se nalazi bliže motoru. Tim su potezom dobili dvostruku korist. S jedne strane za proizvodnju takve jedinice za pročišćavanje plinova potrebno je manje rijetkih metala koji se inače koriste u katalizatorima i filterima čestica. S druge strane smanjene su emisije štetnih tvari i VW smatra da je njihov novi motor već sada spreman za strožu Euro 7 normu koja bi na snagu trebala stupiti nakon 2025. godine.
U novom motoru je tehnologija deaktiviranja cilindara evoluirala u ACTplus sustav koji sada nudi poboljšan prijelaz s rada na četiri cilindara na rad na dva cilindara. Također, motor je u stanju češće koristiti opciju rada sa samo dva cilindara što dodatno štedi gorivo i smanjuje emisije.
Novi 1.5 TSI evo2 će se na početku nuditi samo u kombinaciji s modelima T-Roc i T-Roc Cabrio sa 150 KS. U bliskoj budućnosti ugrađivat će se i u druge modele VW Grupe, a koristit će se i u plug-in hibridnim pogonskim sklopovima s 272 KS. Volkswagen je do sada u plug-in hibridnim pogonima koristio isključivo stariji 1,4-litreni motor.
Volkswagen se na razvoj novog motora odlučio jer još uvijek vjeruju da će benzinci ostati prisutni u godinama koje slijede. VW tako smatra da će do 2030. još uvijek oko 30 posto novih prodanih automobila u Europi biti s benzinskim i dizelskim motorima, a u nekim Europskim državama taj bi postotak trebao biti još veći.