tipke su bolje?

Opasnost na dodir: Kako ekrani na kontrolnoj ploči postaju problem za vozače

Stručnjaci se pitaju može li upravljanje ekranima osjetljivim na dodir predstavljati opasnost po sigurnost

Ekran multimedije, ilustracija

 Profimedia

Današnji automobili visoke tehnologije izazivaju ozbiljnu zabrinutost među stručnjacima za sigurnost na cestama, upozoravajući na rastući trend zamjene tradicionalnih prekidača na nadzornim pločama automobila velikim ekranima osjetljivim na dodir, sličnim onima na računalima i tabletima.

Dizajneri i tehnolozi favoriziraju ovu inovaciju kako bi postigli čist i minimalistički izgled kontrolne ploče, dok proizvođači u industriji cijene njen doprinos smanjenju troškova putem eliminacije prekidača i ožičenja, koristeći umjesto toga nadzornu ploču s softverom koji se može preuzeti. Ovaj trend, koji je započeo s Muskovom Teslom, brzo se širi među konkurentima, posebice onima koji streme prema potpuno električnim vozilima.

image

Ekran multimedije, ilustracija

Profimedia

Problem postaje osobito očit u kontekstu zakonodavstva o sigurnosti u prometu, gdje je korištenje mobilnog telefona tijekom vožnje kažnjivo. Stručnjaci se pitaju može li upravljanje ekranima osjetljivim na dodir predstavljati čak veću opasnost, s obzirom na kompleksnost njihovih izbornika i potencijalno odvraćanje pažnje.

Vozači izražavaju svoje frustracije zbog nedostatka tradicionalnih gumba na upravljačkim pločama, koji su zamijenjeni zaslonima, a stručnjaci se slažu da klasične kontrole omogućavaju intuitivnost i sigurnost koja nedostaje u slučaju ekrana osjetljivih na dodir.

Britanski AA Charitable Trust for Road Safety, organizacija koja se bavi pitanjima sigurnosti u prometu, postavlja pitanje ovog problema. Predsjednik organizacije Edmund King, naglašava da, iako nema ništa protiv zaslona osjetljivih na dodir, ključne kontrole poput postavljanja retrovizora ili aktiviranja brisača ne bi smjele oduzimati vozačevu pažnju. Industrijski analitičar John Griffiths ističe da su zasloni osjetljivi na dodir postali ozbiljan izvor ometanja, te da bi se trebalo razmotriti alternativna rješenja koja ne ugrožavaju sigurnost na cestama. Uz sve ovo, vozači izražavaju želju za tradicionalnim kontrolama poput gumba na instrument pločama, ističući njihovu praktičnost i jednostavnost korištenja tijekom vožnje.

image

Ekran multimedije, ilustracija

Profimedia

No, ipak ima i pozitivnih strana digitalizacije, poput satelitske navigacije, smatra Ray Massey iz Dialy Maila. Satelitski navigacijski sustavi postaju ključna sredstva za izbjegavanje prometnih zastoja i nevolja na cestama, pokazuje iskustvo vozača s TomTom sustavom na Citroenu C5 X plug-in hibridu.

Navigacijski sustavi u stanju su pravovremeno preusmjeravajući vozača oko zastoja na autocesti, uštedjeti mu vrijeme i putovanje učiniti sigurnijim i bržim. Vozač ističe da ponekad treba imati vjere u satelitski navigacijski sustav i prepustiti mu vođenje, često izbjegavajući potencijalne probleme.

Ova tehnologija ne samo da čini vožnju ugodnijom nego i može pridonijeti uštedi goriva i smanjenju emisija. Unatoč napretku u navigaciji, vozači još uvijek vrednuju tradicionalne alate poput fizičkih karti, pokazujući da je kombinacija moderne tehnologije i tradicionalnih sredstava ključna za sigurno i učinkovito putovanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 06:49