VOZILI SMO

OPEL MOKKA Mali SUV velikih ambicija

Vozili smo zanimljiv Opelov mali crossover privlačnog izgleda koji dolazi već početkom studenog

Primiti 40.000 narudžbi na slijepo u današnje vrijeme nije mala stvar i najavljuje lijepu karijeru novom modelu. Upravo to se dogodilo Opelu s Mokkom, crossoverom kompaktnih dimenzija i velikih ambicija u klasi Škode Yeti, Nissan Jukea.

Napravljen je na modificiranoj platformi Chevrolet Avea, a sklapa se u General Motorsovoj tvornici u Južnoj Koreji, usporedo sa srodnim Chevrolet Traxom. Izgled joj je pomalo zdepast i napuhan pa kada smo je ugledali uživo, malo tko je bio spreman staviti ruku u vatru da je Mokka dugačka solidnih 4,28 metra.

To je samo pet centimetara manje od Qashqaija, a isto toliko više od Yetija. Bogato opremljena, s mnoštvom kroma, biksenonskim svjetlima, metalnim zaštitama podvozja i postavljena na velike 17 i 18-colne aluminijske naplatke izgled joj čak pomalo agresivan. Napadačkom dojmu pridonosi visina od pozamašnih 1,66 metara.

U unutrašnjosti nema velikih iznenađenja. Okruženje je dizajnerski i funkcionalno poznato i preneseno iz Astre i Insignije te praćeno visokim standardima izrade i dobre zvučne izolacije. To već na prvu ulijeva povjerenje, premda visoki bokovi koji „zatvaraju“ karoseriju i čine je tamnom ostavljaju dojam manje prostranosti nego što stvarno jest. Ipak, i straga se sjedi sasvim komotno, a jedino se širina čini nešto manjom nego kod konkurenata.

Dobro zvuči najava da će Mokka serijski biti jako dobro opremljena, između ostalog sa osam zračnih jastuka i Start/Stop uređajem uz sve motore te sustavima za pomoć pri kretanju na uzbrdici te kontrolirano spuštanje strminom. Probni primjerci opremljeni brojnim doplatama (koža, navigacija, parkirna kamera, grijani upravljač, uređaji za automatsko kočenje, čitanje znakova i izlazak iz trake, prilagodljiva svjetla…) pokazali su da Mokka može priuštiti doživljaj auta iz klase više.

A tehnički gledano, Opelov novitet je konglomerat rješenja preuzetih i prilagođenih iz Avea, Opela Astre, Merive i Zafire Tourer. Rezultat? Neočekivano kompaktan i čvrst doživljaj u vožnji, ne samo asfaltom na kojem pokazuje lijepu udobnost, već i terenom u kombinaciji rastresite i čvrste podloge pune jama, na kojem se iskazao čvrst i tih, a odrješit rad ovjesa, uključujući situacije kada se činilo da smo pretjerali u isprobavanju sposobnosti. Osim prednjeg pogona, uz povoljnu nadoplatu bit će na raspolaganju i 4x4 (teži samo 65 kg), koji početni omjer prijenosa snage na prednju osovinu u vožnji automatski i neosjetno prebacuje do 50:50, ovisno o potrebi.

Premda Opel očekuje da će glavninu prodaje činiti poznati osnovni atmosferski 1,6-litreni benzinac sa 115 KS, za vožnju su nam na raspolaganju bili snažniji 1,4-litreni turbobenzinac sa 140 KS i jedini 1,7-litreni dizelaš sa 130 KS. Dojam? Benzinac je tih i dobro vuče povišenu i 1350 kg tešku karoseriju, a kada ga se dobro stisne čuje se i sportski rezak zvuk.

Dizelaš je glasniji i grublji, ali radi još veće elastičnosti ugodniji za vožnju, a iznad svega štedljiviji. Normalnom vožnjom trošili smo tek 5,2 litre. Mokka se u vožnji ponaša sigurno i na upravljaču ostavlja dojam lako ukrotivog auta (dobar električni servo!), uključujući oštrije vožene zavoje kada do izražaja dolazi povišeno težište. Osnovni 1,6-litreni benzinac s prednjim pogonom stajat će oko 129.900 kuna, a dizelaš oko 20.000 kuna više.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 02:12