Jučer je i službeno završen jedan od najvećih transfera u povijesti autoindustrije. Preuzimanjem potpunog vlasništva nad njemačkim Opelom i britanskim Vauxhallom, francuska PSA grupacija postala je druga najveća automobilska kompanija u Europi s tržišnim udjelom od 17 posto. Titulu najveće sa 24 posto udjela i dalje drži gigant iz Wolfsburga.
Ukupna vrijednost transakcije između PSA Grupe i General Motorsa procjenjuje se na 2,2 milijarde eura. Polovicu iznosa ove transakcije PSA grupa je platila u gotovini i vrijednosnim papirima dok će se ostatak namiriti uz posredovanje financijskih institucija.
Prvi čovjek PSA koncerna Carlos Tavares prilikom potpisivanja ugovora nije skrivao oduševljenje ni ambicije vezane za novu akviziciju:
- Pomoći ćemo Opelu i Vauxhallu da se vrate stazama slave i profitabilnosti, to su kultne marke globalne autoindustrije i u njima postoji ogroman potencijal. Opel će ostati njemački, a Vauxhall britanski i vidim ih kao idealnu nadopunu našim francuskim markama Peugeot, Citroen i DS Automobiles – završio je Tavares.
U idućih 100 dana čelnici Opela i Vauxhalla moraju napraviti plan poslovanja koji će zadovoljiti novog vlasnika, kroz tri godine marža profita mora iznositi minimalno 3 posto dok 2026. ona mora narasti na barem 6 posto, i to bez otpuštanja radnika i smanjenja njihovih prava.
Uštedu će osigurati dijeljenje zajedničkih resursa započeto još 2012. godine. Naime, Opelovi SUV modeli, Crossland X i Grandland X, tehnološki su srodni i voze na istim platformama kao francuski blizanci sa značkama Citroena i Peugeota, a ista praksa dijeljenja najavljena je i za budućnost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....