VOZILI SMO

OPEL VIVARO Nova dimenzija ureda na kotačima

Vivaro se vozi poput SUV-a, a već u kraćoj varijanti prevozi tri euro palete

Praktičan i ugodan za vožnju, a jakih mišića kad treba primiti puno tereta, Opel Vivaro je skupio pozamašan broj poklonika od kada se 2001. našao na tržištu. Prodan je, naime, u više od 600.000 primjeraka. A s drugom generacijom Nijemci žele nastaviti tu priču u jakoj konkurenciji VW Transportera, Fiata Ducata i Forda Transita. Ali i bratskog Renaulta Traffic...

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Nakon dvodnevnih vožnji u okolici Münchena možemo reći su u Opelu napravili dobar posao. Čak je i dizajn, koliko god bio manje bitan u cijeloj priči, pogođen. Atraktivna vanjština, ukrašena golemom maskom hladnjaka i napadno zakošenim svjetlima, djeluje moderno i simpatično. Baš kao i putnički prostor, zamišljen kao ured na kotačima. Godi što je osjećaj za upravljačem daleko od ‘kamionskog’, sjedi se kao u kakvom terencu, a udobna sjedala s lumbalnom potporom ne umaraju niti nakon duže vožnje.

Za vrijeme vožnje više smo puta smetnuli s uma da nam je iza leđa golemi teretni prostor, kod standardne izvedbe dugačak 250 cm, koji osigurava smještaj tri euro palete poprečno. Razlog? Upravljanje je bilo jednostavno kao u gradskom autu, a tek nas je nedostatak središnjeg retrovizora podsjećao da sjedimo u teretnjaku. Doduše, novi Vivaro je 21,6 cm duži od prethodnika (na račun čega je teretni dio produžen za 10 cm), no po gradu smo u kraćoj, 5 metara dugačkoj izvedbi L1 (L2 rastegnuta je na 5,4 m) krstarili bez problema. Lakšoj pristupačnosti pridonose bočna klizna vrata, dok se stražnja vrata otvaraju pod kutem od 90 stupnjeva, kako to već je praksa kod teretnjaka.

Ponudu motora nije maštovita. Čini je isključivo izvrsni, novorazvijeni dizelaš 1.6 CDTI, koji se isporučuju u četiri snage, od čega dvije dolaze u bi-turbo izvedbi. Mi smo isprobali slabiji bi-turbo sa 120 KS (snažniji broji 140 KS) na koji svakako treba obratiti pažnju. Kao i ostale izvedbe, uparen je 6-stupanjskim mjenjačem, visoko smještenim tako da ruka i žmirećki pada na ručicu, gotovo je nestvarno utišan i oduševljava mirnoćom rada, no najveći adut mu je što 320 Nm nudi već na niskih 1500/min. Prazan ubrzava kao metak, a može fino povući i natovaren. I pritom nam je trošio 7,2 litre. Inače, prodaja novog Vivara u Hrvatskoj započinje uskoro.

1.6 BITURBO L1H1 2700

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1598 ccm

Snaga 88 kW/120 KS pri 3500/min

Moment 340 Nm pri 1500/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač 6 stupnjeva, ručni

Dimenzije 500 x 228 x 197 cm

Osovinski razmak 310 cm

Masa 1395 kg

Obujam teretnog prostora 5,2 m3

Brzina 172 km/h

0-100 km/h 12,4 sekundi

Potrošnja 5,9 l/100 km

Ispuh CO2 155 g/km

Ostali motori

Dizelski 1.6 CDTI (90 KS)

1.6 CDTI (115 KS)

1.6 BiTurbo CDTI (140 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 05:08