pitanje konkurentnosti

Oštro se protive: Peking reagirao na istragu Europske komisije o uvozu jeftinih električnih auta iz Kine

Europska komisija sama pokreće istragu, a na meti su i Tesla, Renault i BMW-a jer proizvode baterije u Kini

Wang Chuanfu šef BYD-a, izvoz Kina, ilustracija

 Profimedia

Europska komisija pokrenula je istragu kako bi utvrdila treba li uvesti kaznene carine kako bi zaštitila proizvođače u Europskoj uniji od uvoza jeftinijih električnih vozila iz Kine, poduprtih državnim subvencijama, javlja Hina.

image

Izvoz kineskih automobila, ilustracija

Profimedia

"Globalna tržišta preplavljena su danas jeftinijim električnim automobilima, a njihova se cijena umjetno održava na niskoj razini zahvaljujući izdašnim državnim subvencijama", rekla je predsjednica EK Ursula von der Leyen u srijedu u godišnjem govoru o stanju Unije.

Komisija ima rok do 13 mjeseci da procijeni treba li uvesti carine više od standardnih 10 posto za automobile.

image

BYD na IAA Mobility 2023. u Munchenu

Profimedia

Istraga obuhvaća automobile na baterije proizvedene u Kini, što znači da uključuje i brendove poput Tesle, Renaulta i BMW-a. Europska komisija sama pokreće istragu, primjećuje Reuters, podsjetivši da postupak obično počinje prigovorom proizvođača.

Iz Kineske gospodarske komore pri EU izrazili su zabrinutost i protivljenje pokretanju istrage, tvrdeći da konkurentska prednost kineskih tvrtki ne počiva na subvencijama. Pozvali su također EK da bude objektivna u analizi električnih vozila iz Kine.

image

Ursula von der Leyen

AFP

EK je objavio da je udio Kine u prodanim električnim vozilima u Europi porastao na osam posto i da bi mogao dosegnuti 15 posto u 2025., ističući kako su njihove cijene obično 20 posto niže od modela proizvedenih u EU. Popularni modeli uključuju SAIC-ov MG i Geelyjev Volvo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 07:29