Nakon što smo nedavno pisali o 9000 novih Mercedesa koji su zbog nedostataka u proizvodnji dovezeni na aerodrom u blizini Bremena u Njemačkoj i koji još čekaju da gazde iz Stuttgarta odluče što će s njima, sada Jalopnik donosi priču o još jednom masovnom „umiranju” luksuznih njemačkih automobila koji se nikada neće prodati, smještenih na nekom mega parkiralištu. Ovaj je put riječ o modelima BMW-a.
Cijela priča počinje 2015. godine kada je kanadsku luku Halifax pogodilo veliko zimsko nevrijeme, kada se tamo u procesu transporta s broda na željeznicu i ceste prema salonima i dalje do krajnjih kupaca, zateklo 2966 naručenih novih BMW-a i Minija.
Utovar se zbog vremenskih (ne)prilika značajno odužio, a pritom je automobile more dobro „zasolilo”.
Za regulatorno tijelo kanadske Vlade za transport - Transport Canada nije bilo dvojbe: zbog snažne izloženosti pogubnom utjecaju slane morske vode, BMW je dobio nalog kako tih 2966 vozila mora povući s tržišta.
U Münchenu se tada odlučilo da se isporuka vrijedna oko 150 milijuna eura ne isplati vraćati u tvornicu jer bi prepravke koje je propisalo tijelo kanadske vlade, stajale više od vrijednosti kontingenta.
Nakon službenog opoziva za BMW i Mini modele iz slučaja Halifax u kojem se spominje „rizik od nastanka korozije na vitalnim dijelovima za pokretanje motora te potencijalnim problemima s podmazivanjem zbog izloženosti morskoj vodi” kupci su dobili druge, nove automobile, a modele iz opoziva više nitko nije spominjao.
Portal Jalopnik kojima se javio jedan čitatelja s fotografijama otkriva što se dogodilo s tih gotovo tri tisuće luksuznih automobila - već više od četiri godine jednostavno stoje na otvorenoj ledini aukcijske kuće Adesa u kanadskom Vancouveru gdje propadaju.
Modeli koje je čitatelj fotografirao su Serija 3, sportski coupe M4 te nekoliko primjeraka luksuznog sportskog coupea M6.
Cijela lista od 2966 primjeraka obuhvaća modele serije 2, 3, 4, 5, 6 i 7, električni i3, hibridni i8 te X1 i Z4. Na velikoj livadi mogu se vidjeti i brojni primjerci Minija Coopera, Cabrija i Pacemana.
Ovim povodom urednici Jalopnika obratili su se direktno BMW-u Canada odakle su dobili odgovor kako oni ne mogu znati ništa o tim automobilima bez broja šasije...
Na koncu, sve upućuje na to kako je riječ o automobilima iz slučaja Halifax koji su jednostavno prepušteni propadanju jer nemaju dozvolu za prodaju u Kanadi, kao ni u trećim državama...
U svijetu automobilskog biznisa ovo je još jedan tipičan primjer kontroliranog troška...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....