Krajem 80-ih i početkom 90-ih godina prošloga stoljeća bilo je zlatno doba nabrijanih limuzina koje su i dan danas pojam poželjnih automobila.
BMW je napravio Peticu e34 'kamatarku' u verziji M5, Mercedes je u suradnji s Porscheom napravio 500E, a Opel je u suradnji s Lotusom napravio nevjerojatan Carlton.
No postoji jedna limuzina koja vrlo često ostane zaboravljena, a moglo bi se reći da je najuzbudljivija od svih navedenih. Riječ je o čuvenoj Lanciji Themi 8.32.
Talijanska Lancia je sredinom 1980-ih odlučila ponuditi svojim kupcima najsnažniju verziju Theme do tada, a pri tome su joj pomogli Ferrari i Ducati. U veliku limuzinu s prednjim pogonom pripasan je 2,9-litreni Ferrarijev motor V8 s 32 ventila.
Isti takav motor ugrađivan je u Ferrari 308 i Mondial Quattrovalvole, a upravo je prema njemu Thema dobila i ime 8.32.
Osim je što je motor prilagođen za ovu limuzinu, dodani su i ABS, veći diskovi, novi ZF-ov Servotronic, Boschev sustav ubrizgavanja goriva KE3 Jetronic i uvlačiv stražnji spojler.
Snažni Ferrarijev motor V8 bez katalizatora razvija 215 konjskih snaga i 285 Nm okretnoga momenta, što je dovoljno da Themu lansira do 'stotke' za samo 6,8 sekundi. Također, 8.32 može postići maksimalnu brzinu od čak 240 km/h. Takve karakteristike su u to vrijeme bile nevjerojatne, a i danas bi svakome izvukle osmijeh na lice.
No Thema je bila i puno više od same snage. Bio je to vrlo luksuzan automobil s unutrašnjosti obogaćenom drvom i kvalitetnom kožom, a sve je okruženo s podosta elektronike za to vrijeme.
Možda najzanimljiviji je i elektronski kontroliran ovjes koji se prilagođavao svim uvjetima na cesti pa je tako putnicima omogućio vrlo udobnu, ali i sportsku vožnju po potrebi.
Inače, Lancia i Ferrari surađivali su na utrkama još 50-ih godina kada je Juan-Manuel Fangio postao svjetski prvak u Lancijinom bolidu D50 s Ferrarijevim motorom. Prema zamisli šefova, kad je 1986. godine na sajmu u Torinu predstavljena, Lancia Thema 8.32 nije predstavljala "top gun" Lanciju, već luksuznu Ferrari limuzinu kao alternativu njemačkim limuzinama, stvorenu za talijanske poslovnjake, vlasnike Ferrarija koji nisu mogli na sastanke u brzom dvosjedu.
Jedan takav primjerak iz 1991. godine u redizajniranoj verziji, će 26. ožujku na aukciji na izložbi Techno-Classica u Essenu ponuditi kuća RM Sotheby's. Riječ jeo primjerku u tamno crvenoj boji s bež kožnatim interijerom koji je dvije godine služio je kao izložbeni primjerak diljem Njemačke, a nakon toga je prodan jednoj obitelji koja ju je čuvala do 2011. godine.
Do danas ovaj primjerak promijenio je još dva vlasnika, a u svojoj povijesti napravila je tek 88 tisuća kilometara. Stručnjaci tvrde da je s obzirom na iznimno očuvano stanje upravo ova Thema jedna od najboljih primjeraka koji se danas može pronaći.
Za sada o cijeni još nema riječi, no da će biti paprena, nema sumnje...