U Europskoj uniji ima čak 213 tvornica automobila, lakih gospodarskih vozila, kamiona, autobusa, pogonskih strojeva i baterija. Čak 80 od njih proizvode automobile. Pogledamo li širu regiju pod europskim utjecajem dolazimo do ukupno 322 tvornice, od kojih čak 127 proizvodi automobile.
Unatoč tome što se sve glasnije govori o "propasti" europske automobilske industrije podaci o tvornicama pokazuju sasvim suprotno. Od 2021. godine do kraja 2022. ukupni broj tvornica porastao je s 301 na 322, a većina novih tvornica, njih 19 pušteno je u pogon u Europskoj uniji. Zahvaljujući Rimcu i Hrvatska je na karti država koje imaju svoje tvornice automobila. Sve ovo pronašli smo u službenim podacima ACEA-e, Europske udruge proizvođača automobila.
Uvjerljivo najviše tvornica automobila ima Njemačka, čak 24. Druga francuska ima upola manje tvornica, a među divovima EU autoindustrije su još Italija s devet i Španjolska s osam tvornica. Od država bivšeg istočnog bloka najbolje stoje Češka i Slovačka s po četiri tvornice. Ni Mađarska nije daleko s tri tvornice. I Hrvatska je na popisu, no valja uzeti u obzir da se po brojkama automobila koji izlaze is tvornica ne može mjeriti s ni jednom državom EU. Rimac namjerava proizvesti samo 150 Nevera tijekom nekoliko godina, a iz većine tvornica u drugim državama dnevno izlazi više automobila od toga.
Broj tvornica automobila u EU:
Austrija 1
Belgija 3
Češka 4
Finska 1
Francuska 12
Hrvatska 1
Italija 9
Njemačka 24
Mađarska 3
Nizozemska 2
Poljska 1
Portugal 2
Rumunjska 2
Slovačka 4
Slovenija 1
Španjolska 8
Švedska 2
Ukupno EU 80
Izvan EU u regiji pod europskim utjecajem, u koju spadaju druge europske države, Rusija i države "Kaspijskog bazena" uvjerljivi lider je Velika Britanija koja po broju tvornica, njih 19, nije daleko do Njemačke. Ipak, po proizvodnji Britanci su daleko od Njemačke. Druga je Rusija koja ima 13 tvornica, no mnoge od njih su trenutno neaktivne jer su ih europski vlasnici ugasili, a neki i prodali. Četiri tvornice ima Turska, po tri Ukrajina i Uzbekistan, a na popisu je i Srbija u kojoj svoju tvornicu ima Fiat, te Slovenija s tvornicom Renaulta.
Broj tvornica automobila u regiji pod europskim utjecajem:
Bjelorusija 2
Kazahstan 2
Rusija 13
Srbija 1
Turska 4
Ukrajina 3
Uzbekistan 3
Velika Britanija 19
Ukupno 47
Kad u obzir uzmemo i ostale tvornice koje proizvode laka gospodarska vozila, kamione, autobuse, pogonske strojeve i baterije za električna vozila uvjerljivi lider u EU i dalje ostaje Njemačka u kojoj su čak 54 takva pogona. Na drugom je mjestu Francuska s 31, a slijedi Italija s 23. Na četvrtom mjestu je Poljska koja, iako ima samo jednu tvornicu automobila, ukupno gledano dolazi do čak 19 tvornica. Poljaci, na primjer u 7 tvornica rade pogonske strojeve, u pet autobuse, u tri laka gospodarska vozila te su time pravi div europske automobilske industrije. Iza njih je španjolska sa 16 pogona. Hrvatska ostaje na jednoj tvornici jer Rimac u istom pogonu sklapa aute, baterije i motore.
Broj tvornica automobila, kombija, kamiona, autobusa, pogonskih strojeva i baterija u EU:
Austrija 6
Belgija 8
Češka 9
Finska 3
Francuska 31
Hrvatska 1
Italija 23
Njemačka 54
Mađarska 7
Nizozemska 9
Poljska 19
Portugal 5
Rumunjska 6
Slovačka 5
Slovenija 2
Španjolska 16
Švedska 9
Ukupno EU 213
Izvan EU lider je i ovdje Velika Britanija s 36 tvornica, no daleko od njih nije ni Rusija s 32. No to je samo u teoriji, jer mnogi od ovih pogona nisu aktivni i pitanje je koji će uopće "preživjeti". Na trećem je mjestu Turska sa 16 pogona. Zanimljivo je da i Srbija ima tri tvornice, osim Fiatove ima i jednu u kojoj proizvodi kamione i jednu za autobuse. Sjeverna Makedonija također ima jednu tvornicu u kojoj proizvodi autobuse.
Broj tvornica automobila, kombija, kamiona, autobusa, pogonskih strojeva i baterija u regiji pod europskim utjecajem:
Bjelorusija 4
Kazahstan 6
Sjeverna Makedonija 1
Rusija 32
Srbija 3
Turska 16
Ukrajina 5
Uzbekistan 6
Velika Britanija 36
Ukupno 95
Iako smo, zahvaljujući Rimcu konačno na europskoj karti država koje imaju svoje tvornice automobila to je zaista skromno s obzirom na to što smo mogli ostvariti da je bilo više volje i manje korupcije. Kad pogledamo bivše države europskog "istočnog bloka", pa čak i neke države bivše Jugoslavije postaje jasno kakvu smo gospodarsku priliku propustili. Automobilski sektor samo u EU izravno i neizravno zapošljava 13,8 milijuna ljudi, a 2,6 milijuna njih radi izravno u proizvodnji vozila. Na primjer, samo u Češkoj na proizvodnji automobila izravno i neizravno radi čak 181.488 ljudi, a te brojke se po potrebi dižu i na 400.000 ljudi. Za usporedbu Rimac trenutno namjerava zaposliti 2500 ljudi, a izravno i neizravno za automobilsku industriju u Hrvatskoj trenutno radi manje od 10.000 ljudi.