Iako je novi BMW serije 1 zapravo veliki redizajn prethodnog modela, BMW ga smatra potpuno novim automobilom i četvrtom generacijom ovog modela. Zbog toga je automobilu dao i novi interni kod: nakon F40, slijedi F70. To znači da će najmanji BMW poživjeti još prilično dugo, za razliku od Mercedesa A klase koji, kako stvari sada stoje, neće dobiti izravnog nasljednika.
Dimenzije modela s pet vrata samo su neznatno promijenjene u odnosu na prethodni model. U dužinu je BMW serije 1 narastao za 42 mm na 4361 milimetar, no međuosovinski razmak i dalje ostaje na 2670 milimetara. Također, širina vozila je ostala gotovo identična s 1800 milimetara, a visina se povećala za 25 milimetara na 1459 milimetara.
Međutim, dizajnerske promjene su vrlo velike, prednji dio zbog tanjih i širih bubrega izgleda nekako nježnije i čini se znatno manje masivnim nego na prethodniku. Standardna prednja LED svjetla su zadržala praktično identičan oblik, no sada imaju okomite elemente za dnevna svjetla i pokazivače smjera u stilu onih na X1. Prilagodljiva LED prednja svjetla s Matrix dugim svjetlima, svjetlima za zavoje i plavim detaljima dostupna su kao dodatna oprema.
Na boku novi BMW serije 1 najviše u potpunosti nalikuje na prethodni model. Stražnji dio ima znatno promijenjena svjetla i novi odbojnik te također, poput prednjeg dijela, izgleda malo nježnije nego na prethodnom modelu. Tome najviše pridonosi činjenica da u standardnim verzijama ispušne cijevi više nisu izložene već su skrivene iza odbojnika. BMW za novu seriju 1 nudi devet boja, od kojih je sedam metalik. Tu je i mogućnost dvobojne kombinacije s crnom bojom za krov.
I dok izvana ima mnogo sličnosti s prethodnim modelom, u unutrašnjosti je praktično sve novo i uvelike digitalizirano. S obzirom na to da međuosovinski razmak nije mijenjan, ponuda prostora se nije povećala u odnosu na prethodni model, a i prtljažnik je identičan (380 do 1200 litara). Novi interijer je potpuno bez kože, a nova sjedala nude visoku razinu udobnosti na dugim putovanjima, tvrdi BMW. Opcijski su dostupna sportska sjedala Econeer s presvlakama od recikliranog poliestera koji se, također, može reciklirati, a tu su i M sportska sjedala.
Kokpit, kao i ostali detalji, podsjećaju na aktualnu seriju 5. Kao i mnogi drugi modeli BMW-a, serija 1 ima zakrivljeni zaslon, preciznije dva zaslona s dijagonalom od 10,25 inča i 10,7 inča spojena u cjelinu. Zbog digitalizacije nestala je većina tipki, a i klima uređaj se kontrolira putem zaslona. Nema više ni okretnog multifunkcionalnog gumba. Sustav također uključuje višenamjenske tipke na upravljaču i opcijski head-up zaslon.
Što se pogona tiče, tu ima dosta promjena. Kao prvo, promijenjeni su nazivi za benzinske pogone koji više ne nose slovo "i" u dodatku, već samo brojčanu oznaku. Dizelaši su zadržali svoje tradicionalno slovo "d". Benzinski 120 (bez i, naravno), sada je trocilindrični motor kombiniran s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom.
S maksimalnom snagom od 170 KS (u prošlom 120i je još bilo 178 KS), pogon novog BMW-a 120 omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi, što je 8 desetinki sporije nego kod prethodnika. Novi BMW 120d također ima blagu hibridnu tehnologiju, ali i četiri cilindra. Razvija 163 KS, što je čak 27 KS slabije nego kod prethodnog 120d. Zbog toga auto s mjesta do 100 km/h ubrzava za 7,9 sekundi, što je 0,6 sekundi sporije u odnosu na prethodnika. Tu je i dizelski BMW 118d, koji nije previše mijenjan u odnosu na prethodnika te i dalje ima 150 KS.
Najvatreniji model u ponudi je i dalje M135 xDrive, no i njegov motor je malo slabiji nego kod prethodnika. Ima 300 KS, što znači da je izgubio 6 konjskih snaga. Motor je potpuno prerađen, a najveći okretni moment od 400 Nm (ranije 450) dostupan je između 2.000 i 4.500 o/min. Za sprint do 100 km/h potrebno mu je 4,9 sekundi, što znači da je i ovaj model sporiji od prethodnika i to za 0,2 sekunde. Novi 135 je jedini model serije 1 s vidljivim ispušnim cijevima na stražnjoj strani.
Svi motori serijski svoju snagu prenose s pomoću 7-stupanjskog Steptronic mjenjača s dvostrukom spojkom.
Nova serija 1 nudi značajno proširen izbor sustava za automatiziranu vožnju i parkiranje kao standard ili kao opciju. Uz sustave pomoći, proširena serijska oprema nove serije 1 također uključuje automatski klima uređaj, alarmni sustav, električno preklopiva vanjska ogledala i BMW Live Cockpit Plus uključujući navigacijski sustav BMW Maps u oblaku.
Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene, no imamo one u Njemačkoj gdje će najjeftiniji 120 koštati od 37.900 eura, a 118d od 38.200 eura. Novi 120d košta od 40.500 eura, a M varijanta 56.200 eura. S obzirom an skromnije pogone pale su i cijene, pa je 120 za oko 3000 eura jeftiniji od dosadašnjeg 120i, a 120d za oko 2500 eura jeftiniji od prethodnika. Ubrzo nakon lansiranja na tržište će stići i novi osnovni benzinski 116 te snažnija verzija s pogonom na sve kotače BMW 123 xDrive.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....