SVJETSKA PREMIJERA

Ovo je novi Ferrari 296 GTB! Prvi cestovni model s V6 turbo motorom i elektromotorom za 830 KS

Novi plug-in hibridni model stvoren je za istinske Ferrari entuzijaste, a samo na struju može voziti gradom do 25 km
Ferrari 296 GTB
 Ferrari

Nakon puno najava, špekulacija i špijunskih fotki, Ferrari je danas predstavio svoj prvi 6-cilindarski motor u jednom cestovnom modelu još od 1970-ih.

image
Ferrari 296 GTB
Ferrari

Prvi cestovni Ferrari s V6 motorom ujedno je i plug-in hibrid, a zove se Ferrari 296 GTB. Pritom kratica 296 označava obujam od 2,9-litara i V6 motor što daje 296, a GTB znači Gran Turismo Berlinetta, odnosno sportski automobil s dva sjedala prema klasifikaciji Ferrarija.

Vanjske dimenzije Ferrarija 296 GTB nešto su manje od onih kod modela F8 Tributo, a ispod stražnjeg poklopca nalazi se snažni hibridni pogonski sklop u kojem snagu istovremeno isporučuju novi turbobenzinski V6 motor od 663 KS i elektromotor snage 167 KS za ukupnih 830 KS i maksimalni okretni moment od 740 Nm.

image
Ferrari 296 GTB
Ferrari

Ove iznimne brojke govore i o rekordnoj specifičnoj snazi ​​benzinskog motora (221 KS/l) što je najbolji rezultat među svim serijskim automobilima. Najveća brzina iznosi 330 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 2, 9 sekundi, a od 0 do 200 km/h samo 7,3 sekunde.

image
Ferrari 296 GTB
Ferrari

Za usporedbu: Ferrari 296 GTB nadmašuje jedini postojeći superautomobil s V6 plug-in hibridnim motorom, McLaren Arturu koji raspolaže "samo" sa 680 KS, a čak je i veći Ferrari F8 Tributo s V8 twin-turbo strojem od 720 KS daleko iza po performansama.

Dovoljno je reći da je 296 GTB trenutno na drugom mjestu među najsnažnijim cestovnim Ferrarijima, u rangu s modelom 812 Competizione, a brži je i snažniji samo SF90 Stradale s 1000 KS.

image
Ferrari 296 GTB
Ferrari

Moćni 2,9-litreni twin-turbo V6 motor ima neuobićajen kut od 120 stupnjeva između dva reda cilindara, što je rješenje koje smanjuje težište automobila i omogućava da se dva IHI turbopunjača smjeste kompaktnije između njih.

Ovaj je motor tvrde u Ferrariju dizajniran i razvijen od nule za Ferrari 296 GTB, no uspoređujući ga s drugim nedavnim V6 talijanskim strojevima, poput Nettuna iz Maseratija MC20, vidimo veliku razliku, ali i nekoliko sličnosti. Ferrari ima V konfiguraciju od 120 stuupnjeva u odnosu na 90 stupnjeva kod Maseratija, no provrt i hod su jednaki (88 mm x 82 mm) kao i obujam od 2992 ccm u odnosu na 2991 ccm Nettuna, kao i redoslijed izgaranja u cilindrima (1- 6-3-4-2-5).

S ukupnom snagom od 830 KS i suhom težinom od 1470 kg, Ferrari 296 GTB pozicioniran je na vrhu kategorije superautomobila s omjerom masa/snaga od 1,77 kg/KS.

image
Ferrari 296 GTB
Ferrari

Definitivno, za razliku od ostalih novijih modela poput Rome koji je Gran Turismo coupe čiji je cilj proširiti klijentelu, novi 296 GTB je usmjeren na najzahtjevnije Ferrarijeve kupce, odnosno one koji traže najbolje u smislu vožnje.

Iz tog razloga, osim iznimnog omjera težine/snage, najveća pažnja posvećena je rasporedu elemenata i raspodjeli masa. Baterije su smještene u podnicu, težište je 10 mm niže od onog kod SF90 Stradale, a pogonski sklop ima smanjenu visinu, zahvaljujući širem V razmaku između cilindara od 15 mm.

image
Ferrari 296 GTB
Ferrari

Po pitanju izgleda, gledano sprijeda, definitivno su linije modela SF90 Stradale vodile dizajnere Ferrarija pri kreiranju 296 GTB modela, a kratki međuosovinski razmak (2,60 metara) i duljina od 4,56 metara čine ga najkompaktnijom Berlinettom u posljednjem desetljeću.

Dvosjed po pitanju izgleda inspiraciju crpi i od čuvenog Ferrarija 250 LM iz 1963. godine, posebno prema izgledu stražnjeg kraja i završetka stražnjeg nosača krova, dok se motoru možete diviti kroz prozirni poklopac. Nadalje, staklene površine kavine izvedene su u stilu vizira trkaće kacige jer zahvaljujući prednjim nosačima krova crne boje djeluju spojeno u cjelinu.

image
Ferrari 296 GTB
Ferrari

Osvaja i izgled stražnjeg kraja s velikim središnje smještenim završetkom ispuha, spojenim zatamnjenim stražnjim svjetlima, dok golemi difuzor i aktivni spojler generiraju vertikalno opterećenje od 360 kg na stražnjoj osovini.

U kokpitu Ferrarija 296 GTB dočekuje nas potpuna digitalizacija kao i u modelu SF90 Stradale, a dodatni zaslon ispred suputnika projicira dio informacija s glavnog zaslona kako bi u vožnji uvijek bio u toku.

Za upravljanje hibridnim pogonskim sustavom tu je prekidač "eManettino" na upravljaču koji omogućuje odabir između četiri načina rada.

S funkcijom eDrive putujete samo s električnim motorom do 135 km/h, a s hibridnim načinom rada sustav ostavljate najučinkovitiji izbor između upotrebe električnog i termičkog motora.Da bi se postigle maksimalne performanse, postoji i mogućnost odabira načina rada koji uvijek ostavlja V6 aktivan, koji također puni bateriju kako bi uvijek imao punu snagu dva motora.

image
Ferrari 296 GTB
Ferrari

Za one koji žele još više, namijenjena je verzija Assetto Fiorano za korištenje na stazi s 15 kg manje i optimiziranom aerodinamikom, a taj model karakteriziraju Multimatic amortizeri preseljeni iz GT utrka, karbonski aerodinamični dodaci, osvijetljeni paneli vrata, ultralaki Lexanov stražnji prozor i Michelin Sport Cup2R gume.

Na zahtjev je dostupna i posebna livreja nadahnuta modelom 250 Le Mans ​​s kontrastnom bojom na prednjoj strani, krovu i "repu".

Cijene Ferrarija 296 GTB počinju od 269.000 eura za "standardnu" verziju u Njemačkoj i dosežu 302.000 za varijantu Assetto Fiorano, koja uključuje razne tehničke nadogradnje. Isporuke će u Europi započeti u prvom tromjesečju 2022. godine. Definitivno, ovakav automobil Ferrari još nije imao...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. listopad 2024 10:30