Nakon što smo prije manje od mjesec dana predstavljen Seat Leon, sada je došlo vrijeme za Cupru Leon, najpapreniju izvedbu Leona! Pritom podsjećamo da je Cupra sada zasebna marka, što joj daje svojevrsnu slobodu dizajnerima da “Pokažu što znaju i mogu”, što je vidljivo na novoj generaciji.
“Leon Cupra prošle generacije sa 44.000 prodanih primjeraka naš je bestseller” – izjavio je Wayne Griffiths, izvršni director Cupre na posebnom predstavljanju u tvornici Martorell nadomak Barcelone gdje će se nova Cupra Leon i proizvoditi. Jasno je stoga kako se od nove generacije očekuje mnogo, a prema prvim slikama i detljima, čini se da uspjeh neće izostati. Krenimo od vanjskog dizajna - Cupru Leon krase nevjerojatno agresivna rješenja poput atraktivno dizajniranih naplataka (moramo priznati da izgledaju odlično i zasigurno će postati novi trend među sportskim modelima), masivnog difuzora kao i novog prednjeg odbojnika sa velikim usisnicima za zrak.
U odnosu na standardni Leon, Cupra je 25 mm niža sprijeda, odnosno 20 mm straga, što osim nižeg težišta pridonosi i još agresivnijem nastupu. Naplaci dolaze u velilčinama od 18 i 19 cola, dok se za zaustavljanje brinu Brembo kočnice. Osim klasične hatchback verzije, u ponudi je i Sportstourer karavanska izvedba.
A što se nalazi ispod poklopca? Iako se prvo nagađalo kako će u ponudi biti samo hibrid, donosimo odlične vijesti za sve ljubitelje sportskih kompaktnih modela: Cupra će biti dostupna sa čak 4 različita motora snage od 245 KS pa sve do 310 KS!
Krenimo redom: ponudu otvara plug-in hibridna izvedba koja se sastoji od 1.4 TSI motora uparenog s elektro motorom. Ukupna snaga iznosi 245 KS uz 400 Nm okretnog momenta. Uz to, samo na struju moguće je voziti do 60 km. Treba napomenuti kako je emisija CO2 kod hibrida tek 50g/100 km, što će kod nas uvelike umanjiti iznos trošarine...
Tko pak želi benzinsku verziju, moći će birati između nekoliko njih! Ponudu klasičnih benzinaca otvara 2,0-litreni TSI u izvedbi sa 245 KS uz 370 Nm okretnog momenta. Kome to nije dovoljno, u ponudi je 2.0 TSI od ravno 300 KS i 400 Nm okretnog momenta.
Postoji još jedna opcija koja je rezervirana za karavansku, Sportstourer izvedbu, a riječ je o verziji sa 310 KS i 4Drive pogonom na sve kotače koja do stotke juri za manje od 5 sekundi. Ostale verzije dolaze s prednjim pogonom, a svima je zajednički automatski DSG mjenjač s dvije spojke.
Dakle, ljubitelji sportskih kompakata mogu slaviti, budući da su u Cupri odlučili ponuditi ponešto za svakoga (a ne samo hibridnu izvedbu kako se prvo mislilo).
Kako bi unutrašnjost bila u skladu s agresivnom vanjštinom i mnoštvom KS pod poklopcem, u Cupri su odlučili ugraditi poseban sportski upravljač sa prekidačima koji podsjećaju na one sa Porsche modela! Uz to, ispred vozača se nalazi digitalni kokpit sa novim prikazom Sport razvijenim posebno za Cupru (pokazuje okretaje, snagu, okretni moment i G-silu), a tu su i sportska sjedala. Ostatak je dobro poznat iz “običnog” Leona, što znači da se infotainment sustavom upravlja putem središnjeg 10-inčnog zaslona osjetljivog na dodir. Vozač na raspolaganju ima četiri različita načina vožnje: Comfort, Sport, CUPRA i Individual.
Od tehnoloških rješenja tu je i glasovno upravljanje (ključna riječ pritom je “Hola Hola”) kao i mogućnost uparivanja mobilnog uređaja putem Apple Car Play (bežično) i Android Auto (sa žicom) sustava. Kod hibridne verzije putem aplikacije se može pratiti razina baterije prilikom punjenja.
Baš kao i obični Leon, ova paprena izvedba također je opremljena nizom sustava sigurnosti i potpore vozaču.
Premijera za javnost bit će na salonu automobile u Ženevi, dok se početak prodaje očekuje u posljednjem kvartalu ove godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....