Voljeli ih ili mrzili, električni romobili postali su dio naše svakodnevice. Za one koji ih voze, romobili su itekako korisni, ali za mnoge pješake i vozače automobila, ta su prijevozna sredstva blago rečeno - sporna.
Protiv romobila je i gradonačelnik Pariza David Belliard koji ih je opisao ‘nezgrapnim, sklonim nesrećama i protivnicima okoliša‘, a njegova stranka Zelenih, otišla je korak dalje i predložila zabranu javno dostupnih električnih romobila u veljači 2023. kada ističe ugovor s dobavljačima.
Prema njihovim tvrdnjama, romobili su zatrpali grad, izazivaju smrtonosne nesreće, a korisnici ih čak bacaju u rijeku.
Odgovor na optužbe gradonačelnika upravo su dali glavni dobavljači - Dott, TIER i Lime - koji na gradskim ulicama imaju 15.000 električnih romobila.
Kako bi dokazali da njihovi romobili nisu krivi za kaos u gradu, gradonačelniku su donijeli dokaze da su električni romobili postali glavni način prijevoza u gradu te da su opremljeni tehnologijom koja onemogućuje prekoračenje brzine i da su parkirani na predviđenim mjestima.
‘Naša istraživanja pokazuju da je više od polovice Parižana već koristilo romobile, uključujući veliku većinu onih u dobi od 18 do 34 godine (82 posto) - rekao je Nicolas Gorse, generalni direktor Dotta u Francuskoj, za Euronews.
‘Samo u rujnu, naše romobile u Parizu vozilo je 450.000 ljudi. Razvijamo senzore koji će sprečavati da dvoje ljudi koristi jedan romobil u isto vrijeme – što je uobičajen prizor u Francuskoj. Podsjećam vas da je prije dva mjeseca u Lyonu, nakon sudara s vozilom hitne pomoći, poginulo dvoje tinejdžera na romobilu.
Isto tako, ograničili smo brzinu i spriječili vozače da voze brže od 20 ili čak 10 km/h u područjima s puno pješaka, ispred škola ili trgovačkih centara. Što se tiče bacanja romobila u rijeku, radi se o rijetkim slučajevima, no istina je da smo jednom mjesečno plaćali roniocima da ih pronađu na dnu rijeke.
Zajedno s ostalim operaterima iznijeli smo ambiciozne prijedloge. Grad Pariz ih trenutačno ispituje i o njima će se raspravljati na skorašnjem sastanku‘ - zaključuje Gorse.
Anketa Harris Interactive koju su naručili Dott, Tier i Lime ranije ove godine otkrila je da bi u slučaju zabrane električnih romobila u Parizu, 35 posto njihovih klijenata kao zamjenu koristilo osobna vozila ili taksi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....