Ako želite uložiti u automobil, trebali biste znati da postoje oni kojima će idućih godina vrijednost snažno rasti zbog njihove vrijednosti u auto svijetu i statusa koji su stekli kad su bili novi. Već neko vrijeme ovim uglavnom kompaktima i jednom roadsteru s početka stoljeća cijene jako rastu i tu neće biti kraj (već se sada pojedini primjerci Honde S2000 plaćaju i 100.000 eura).
Dakako, ovih pet modela nisu i jedini koji će postati sve traženija "roba" na tržištu, no izdvojili smo ih jer su bili posebni i nakon novog milenija i nisu tipični predstavnici na koje kolekcionari "bacaju oko", poput primjerice BMW-a M3 e36 ili M5 e34 iz 1990-ih.
Tržište je s tim već sada itekako upoznato... Dakle, dobro ulaganje, premda ni danas nisu jeftini, posebno ako je riječ o sačuvanim primjercima i dalje "u originalu"...
1. Honda S2000
Ako govorimo o automobilima čija vrijednost svakodnevno raste, to je Honda S2000. Šuškalo se da će japanski proizvođač napraviti novi model, ai nije otišlo dalje od pukog prototipa. Izvorni koncept je preživio i ostao jedan od najatraktivnijih sportskih automobila današnjice.
Imajte na umu da je riječ o modelu koji je na tržište došao krajem prošlog stoljeća, iako se u prodaji održao do sredine 2000-ih, roadsteru s 2,0-litrenim atmosferskim motorom i 241 KS sposobnim za sve više okretaja dok ne prijeđe granicu od 8000/min.
2. Ford Focus RS
Model koji nam možda najviše nedostaje na trenutnom tržištu je četvrta verzija sportske varijante. Prvi svoje vrste s"s mišićima" nakon Escorta. Automobil je to sa samo 1280 kg i najradikalnijim dinamičnim ponašanjem. Djelomično zahvaljujući 215 KS i 310 Nm maksimalnog okretnog momenta.
3. Seat Leon Cupra R
Najnoviji Seat Leon Cupra R ST je zaista poseban. Riječ je o posljednjem Leonu s dodatkom Cupra, radikalnom kompaktu, koji je također upotrebljiv na dnevnoj bazi. Ne zaboravite da se radi o kompaktu, pa je što se tiče prostora u prtljažniku i više nego praktičan.
Njegov pogon na sve kotače čini ga super učinkovitim modelom, a ima i zarazan zvuk. 2.0-litreni TSI sposoban je za 300 KS i najveći okretni moment od 400 Nm.
4. Volkswagen Golf R32
Aktualni modeli Volkswagena poput primjerice Golfa GTI Clubsporta zadovoljavaju u sportskom smislu. Ali opet, kao da je nekako u prošlosti sve bilo bolje. Barem kada je u pitanju njemački kompakt, što dokazuje R32.
Riječ je o posljednjem Golfu sa šestocilindričnim motorom, 3,2-litrenim atmosferskim benzincem koji je razvijao 250 KS i slao ih na sva četiri kotača. Možda nije bio istinski trkaći automobil, ali je bio uzbudljiv, a melodija koja je dopirala iz njegovog auspuha ostavlja nas razjapljenih usta.
5. Subaru Impreza WRX STI
Subaru WRX STI je ikona svjetskog prvenstva u reliju zahvaljujući uspjesima u konkurenciji i učinkovitom sustavu pogona na sva četiri kotača.
Uz to, ne treba zaboraviti ni 2,5-litreni boxer motor koji je vrlo blizu 300 KS. Zapravo, postoji vrlo posebna varijanta posvećena Richardu Burnsu koja premašuje tu brojku.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....