EKSKLUZIVNO

Pininfarina na Oryxovoj stazi testira električni hyper automobil Battista na Rimčev pogon!

Battista koristi baterijsku tehnologiju iz Svete Nedelje pa Talijani i stručnjaci Rimac Automobila završne testove odrađuju na Mičevcu
Pininfarina Battista na stazi Oryx
 Ranko Šuvar/CROPIX

Sve se sjedinilo u jučerašnjoj ekskluzivi u Mičevcu: Rimac Automobili testirali su svoj pogon, softver i hardver te baterijski sustav u talijanskom superautomobilu Pininfarina Battista i prvi se put dogodilo da je jedan talijanski automobil testiran u Hrvatskoj.

image
Pininfarina Battista na stazi Oryx
Ranko Šuvar/CROPIX

Testna staza Oryx grupe jučer je cijeli dan bila spremna da se otvore vrata hangara i iz njega izađe automobil za značkom čuvenog talijanskog dizajnerskog studija čija je ovogodišnja produkcija od 150 komada unaprijed bukirana specijalnim kanalima koji se koriste za kupce superautomobila.

image
Pininfarina Battista na stazi Oryx
Ranko Šuvar/CROPIX

Naravno, hypercar se ne kupuje u običnom dućanu automobila jer nije ni namijenjen običnim, ni očekivano bogatim kupcima. Iako opremljen pogonskim sklopom druge generacije Rimčeva supersportskog automobila C2, što znači da do 100 km/h stiže za 2 sekunde, do 300 km/h stiže za 12 sekundi, a limitiran je na brzini od 350 km/h, Battista se može koristiti i kao dnevno vozilo, za laganu vožnju s laktom naslonjenim na okvir prozora.

image
Pininfarina Battista na stazi Oryx
Ranko Šuvar/CROPIX

Četiri elektromotora ovom superautomobilu daju snagu od 1900 KS i 2300 Nm okretnog momenta, što ga čini najbržim talijanskim električnim automobilom. A to je ono što je dizajnerski studio Pininfarina htio za 90. obljetnicu postojanja - svoj automobil koji će privlačiti pozornost i pružati vozaču sve što poželi od ekskluzivnog automobila vrijednog oko dva milijuna eura, za koliko se procjenjuje da će koštati kada se pusti u prodaju, već u prvoj polovini ove godine.

image
Pininfarina Battista na stazi Oryx
Ranko Šuvar/CROPIX

Samo pet od 150 automobila bit će posebno dizajnerski obilježeni kao mini serija kojom se označava jubilej tvrtke koja je svjetsku slavu stekla, između ostalih, dizajnom legendarnih Ferrarijevih modela kao što su Daytona, 365 GT, 288 GTO, Testarossa, 550 Maranello, ali i modela koji su se proizvodili u milijunima primjeraka i osvojili ceste diljem planeta.

Tu su nezaboravna Alfa Romeo Giulietta Spider, Peugeot 404, Peugeot 504 coupe, Peugeot 205, Alfa Romeo 33, Alfa Brera, Volvo C70, Cadillac Eldorado Brougham i niz drugih.

image
Pininfarina Battista na stazi Oryx
Ranko Šuvar/CROPIX

Pininfarina se odlučio za električni automobil jer, kako je rekao Pininfarinin direktor sportskih automobila René-Christopher Wollmann, nakon što je serija testiranja obavljena prošle godine u Italiji, postoje kupci koji žele, kada siđu u svoju garažu, izabrati automobil koji nema loših popratnih svojstava kao što su buka i miris benzina. "Među našim su kupcima kolekcionari, ljubitelji hiperautomobila, pasionirani vozači, ali sada se pojavila i nova grupa ljudi koji imaju puno novca, vole umjetnost, vole automobile, ali ne i ono što je dosad išlo uz njih, buku i benzin", izjavio je Wollmann.

image
Pininfarina Battista na stazi Oryx
Ranko Šuvar/CROPIX

Bio je oduševljen nakon prvih testiranja jer su ona puno više stajanje nego vožnja, ali Battista je ispunio sva očekivanja. Snažan, ali neutralan, odličan za kontrolirati, opremljen Rimčevim pogonom, Pirellijevim gumama, karbon-keramičkim Brembo kočnicama, krucijalno povezan Pininfarina dizajnom koji u unutrašnjosti nudi luksuzni kožni interijer s dva velika ekrana za vozača, Wollmann nije krio zadovoljstvo uspjehom.

image
Pininfarina Battista na stazi Oryx
Ranko Šuvar/CROPIX

Novac je indijski, Mahindra je, ne zaboravimo, kupila Pininfarinu 2015. godine. Ono što su kao važno isticali još tijekom prošle godine, iako se za suradnju s Rimcem znalo od 2018., jest to što su htjeli tržištu ponuditi automobil koji ima naslijeđe, a koji spada u najmodernije - električni automobil. Uistinu, nema puno tvrtki koje uspješno nude potpuno električne automobile, a da su sudjelovale u stvaranju automobilske industrije i postojale prije stotinjak godina kao što je to Pininfarina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 19:30