ISTI POTICAJI, VIŠE KANDIDATA

Poplava električnih i hibridnih modela u Hrvatskoj

Uz poticaje u 2015. nudit će se hibridni VW Golf, BMW 3, Audi A3, Mercedes S500 i mnogi drugi

Prošlogodišnja odluka Ministarstva zaštite okoliša o izdvajanju 15,5 milijuna za poticanje kupnje hibridnih i električnih automobila prodrmala je tržište i izazvala veliku pozornost javnosti.

Kao što je poznato, kupnja elektroautomobila stimulirala se državnim povratom 70.000 kuna na cijenu električnog auta, 50.000 kuna za kupnju plug-in hibrida (čiji se elektromotor dodatno puni strujom iz utičnice) i 30.000 kuna za nabavu standardnog hibrida.

Rezultat znamo: 2014. godine u Hrvatskoj su registrirana 323 hibridna i električna auta. Pomama za ekopoticajima bila je tolika da se spekuliralo da će u 2015. Ministarstvo zaštite okoliša biti šire ruke i odobriti viši iznos od prošlogodišnjeg, ali ništa od toga.

Iznos ostaje jednak, a sigurno je da u korisnike ekopoticaja neće biti uvršteni i kupci klasičnih benzinaca ili dizelaša, čiji motori također ispuhuju manje od 100 g/km CO2. Iako bi to bila razumna odluka s obzirom na to da je glavni kriterij za dobivanje poticaja emisija CO2 manja od 100 g/km. No, o tom potom.

U kategoriji električnih auta već u proljeće stižu VW e-Up i e-Golf, u kategoriji plug-in hibrida Audi A3 Sportback e-tron i VW Golf GTE, a Mercedes već sad nudi luksuzni S 500 Plug-in Hybrid. Krajem godine BMW će u ponudu uvrstiti i plug-in hibridne izvedbe serije 3 i terenca X5, a Toyota će ponuditi isto takvu ekološku izvedbu redizajniranog RAV4.

Što se tiče standardnih hibrida, od noviteta je već stigao Mercedes C 300 BlueTECH Hybrid. Svi oni ispuhuju manje od 100 g/km CO2 i postaju novi kandidati za korištenje državnih ekopotpora. A osim toga, u privatnom aranžmanu moći će se unijeti i noviteti čija prodaja u 2015. od strane hrvatskog uvoznika nije planirana. U tu kategoriju ulaze plug-in hibridne izvedbe VW Passata GTE te novog Ford Mondea i S-Maxa. Naravno, uz već postojeće Teslu Model S, Nissan Leaf, BMW i3 i i8

NOVITETI 2015.

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hibrid bit će vrlo jak suparnik Toyoti Prius. Samo na struju može voziti 50 kilometara, no i to je dovoljno za dnevno vrludanje po gradu bez emisije CO2, u potpunoj tišini, za sitniš iz džepa. Puni li se na kućnoj mreži, za 3,5 sata baterije od 8,7 kW bit će napunjene do vrha. Potroši li se struja ili zatreba više snage, u pogon se uključuje turbobenzinac 1.4 TSI (150 KS). Golf GTE mogao bi s uračunatim poticajem stajati oko 230.000 kuna.

Audi A3 Sportback e-tron

Plug-in hibridna tehnologija posve je jednaka kao u Golfu GTE, uključujući i posebno razvijen DSG mjenjač sa šest stupnjeva. Međutim, prvoklasni materijali i izrada vjerno slijede visoke Audijeve standarde pa je vozačko okruženje otmjenije i daje razloga cijeni većoj od Golfa. Pretpostavlja se da će Audijev hibrid s uračunatim poticajima stajati oko 250.000 kuna, što je otprilike ekvivalentno cijeni podjednako opremljenog dizelaša 2.0 TDI od 150 KS.

Mercedes C 300 BlueTEC Hybrid

U prodaju je svježe uvedena plug-in hibridna izvedba nove C-klase, koju pokreće sklop 2,1-litrenog dizelskog motora od 209 KS, elektromotora snage 20 kW i 7-stupanjskog automatskog mjenjača. Emisijom C02 od 94 g/km također ulazi u kandidate za dobivanje poticaja, uz čije korištenje stoji 360.300 kuna. Uz maksimalnu brzinu od 244 km/h, do stotke stiže za 6,4 sekundi, a prosječno troši tek 3,6 l/100 km.

Mercedes S 500 Plug-in Hybrid

Bogatiji dio hrvatskog društva koji razmišlja „zeleno“ sada uz Porsche Panameru može birati i najluksuzniju Mercedesovu S-klasu. Pritom će ga država zbog kupnje plug-in hibrida nagraditi s 50.000 kuna, pa će iznos na kraju stati na „povoljnih“ 951.100 kuna. Hibridnu krstaricu pokreće 3,0-litreni V6 biturbo dizelaš od 333 KS i elektromotor od 85 kW. Troši samo 2,8 l/100 km, a do stotke stiže za 5.1 sekundu.

BMW Serije 3 e-Drive

Plug-in hibridna serija 3 stiže u prosincu, a imat će kombinaciju elektromotora i 2,0-litrenog turbobenzinca, ukupne snage 245 KS. Automatski mjenjač imat će 8 stupnjeva, a ispuh tek 50 g/km C02. Potrošnja je 2,1 l/100 km.

Toyota RAV4

U prosincu će Toyotinu ionako bogatu ponudu hibrida obogatiti i RAV4. Podrobniji podaci nisu još ni okvirno poznati, ali s obzirom na Toyotino iskustvo u stvaranju hibrida ne treba sumnjati da će RAV4 biti zanimljiva ponuda.

BMW X5 e-Drive

Već u lipnju BMW će ponuditi plug-in hibridnu izvedbu novog X5. Elektromotor i 2,0-litreni turbobenzinac zajedno razvijaju 245 KS (kao u seriji 3) skojim X5 postiže 235 km/h i prosječno troši samo 3,8 l/100 km. Autonomija na struju je 30 km.

Volkswagen e-Up

Čini se da će e-Up biti povoljniji od mališana Citroen C-Zero i Mitsubishi i-Miev, barem sudeći prema iskustvima vlasnika koji su e-Up unijeli iz Europske Unije. Stajao ih je oko 130.000 kuna, s dobivenim poticajem od 70.000 kuna. Elektromotor snage 60 kW i 210 Nm nema poteškoća s pokretanjem 1185 kilograma teškog mališana. Za samo 12,4 sekunde bešumno vozi do 100 km/h, a najviše može postići 130 km/h. Autonomija iznosi 160 kilometara.

Volkswagen e-Golf

Električni Golf postavit će se kao konkurent Nissan Leafu, s velikom prednošću već u startu: od svibnja će se i službeno prodavati i imati osiguranu servisnu mrežu. Elektromotor snage 85 kW (115 KS) i 270 Nm omogućuje postizanje solidnih 140 km/h, dovoljno i za bržu vožnju otvorenom cestom. Punjenje baterija putem običnog punjača traje osam sati, a deklarirana autonomija 190 kilometara.

POSTOJEĆI MODELI - OD YARISA DO PANAMERE

(CIJENA S POTICAJEM)

HIBRIDI

Toyota Yaris 94.500 kn

Toyota Auris 131.500 kn

Toyota Auris TS 139.100 kn

Toyota Prius 167.900 kn

Toyota Prius+ 204.900 kn

Citroen DS5 311.200 kn

HIBRIDI PLUG-IN

Toyota Prius 242.900 kn

Mitsubishi Outlander 289.900 kn

Porsche Panamera 983.300 kn

ELEKTRIČNI

Mitsubishi i-Miev 150.000 kn

Citroen C-Zero 160.000 kn

Peugeot Partner 194.300 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 23:55