SPORTSKI CROSSOVER

Poslastica za entuzijaste: Predstavljen vrući Hyundai Kona N od 280 KS spreman i za trkaću stazu

Plan korejske kompanije je da svoj N i N-Line odjel proširi na ukupno 18 automobila do kraja 2022. godine
Hyundai Kona N
 Hyundai

Crossover Kona postao je peti Hyundai koji je dobio izvedbu sa značkom N, nakon hatchbackova i20, i30, i30 Fastbacka i Velostera. Plan korejske kompanije je da svoj N i N-Line odjel proširi na ukupno 18 automobila do kraja 2022. godine. Skinuvši danas veo s potpuno nove Kone N, Hyundai priznaje očito - potrošači žele crossovere, a prvi Hyundaijev N crossover obećava "pobjedničku kombinaciju svestranosti, poletnog ubrzanja, okretnosti i spremnosti za trkaću stazu".

image
Hyundai Kona N
Hyundai

S obzirom na Konin sportski karakter, počet ćemo ispod poklopca motora: 2,0-litreni benzinski četverocilindrični motor s turbopunjačem proizvodi 280 KS (206 kW) i 392 Nm okretnog momenta, dovoljno da pratite Clubsport izvedbu VW-ovog Golf GTI-a, a dodatnih 10 KS dostupne su uporabom 'N Grin Shift', jednog od sportskog načina mjenjača.

Snaga se prenosi na prednju osovinu putem osam-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, koji dolazi s tri načina 'visokih performansi'. Prvi, 'N Power Shift' uključuje se nakon 90% gasa, a radi na ublažavanju gubitka okretnog momenta tijekom prebacivanja u viši stupanj prijenosa, čime je osigurana glatka krivulja ubrzanja popraćena povratnim zvukom iz ispuha.

'N Grin Shift' može se koristiti svakih 40 sekundi, a pruža 20 sekundi maksimalnih performansi prebacivanjem u "najprikladniju brzinu". Hyundai navodi kako će se ovaj način rada pokazati posebno korisnim prilikom spajanja na autocestu i pretjecanja. Konačno, 'N Track Sense Shift' koristan je prilikom kružne vožnje, optimizirajući promjene brzina na temelju ponašanja vozača za brža vremena krugova.

image
Hyundai Kona N
Hyundai

Sportske značajke tu ne završavaju, jer Kona N dolazi s 19-inčnim kovanim naplatcima omotanim u "beskompromisne" Pirelli P Zero gume i sportskim sustavom kočenja. Tu je i elektronički diferencijal s ograničenim proklizivanjem, koji pruža "maksimalnu zabavu pri rezanju zavoja". Ostale značajke uključuju promjenjivi ispuh, ojačanu strukturu zbog poboljšanja stabilnosti u zavojima i pet načina vožnje: Eco, Normal, Sport, N i Custom.

Što se tiče izgleda, vanjski dizajn Kone N je agresivan, ali poznat. Promjene su vidljive jer značka N dolazi s jedinstvenom rešetkom i crvenim naglascima. Crossover visokih performansi također ima bokobrane u boji karoserije, sportske pragove i prednji difuzor koji su dio paketa N Line. Najveće promjene vide se straga. Kona N ima trokutasto treće svjetlo koje podsjeća na bolid Formule 1. Tu je i dvokrilni spojler koji povećava potisnu snagu i dvostruki ispušni sustav. Osim Hyundaijevih serijskih boja, Kona N bit će dostupna i u N-ekskluzivnoj Sonic Blue boji.

image
Hyundai Kona N
Hyundai

Ulaskom u kabinu prvo što ćete vidjeti je sportski upravljač specifičan za N modele. Instrument tabla je potpuno digitalna, a infotainment sustav proteže se na 10-inča te, s obzirom na sportski karakter crossovera, uključuje karte poznatih trkaćih staza i mjerač vremena krugova. Druge značajke su aluminijske pedale i sportska sjedala s ušivenim slovom N. Dizajneri su dodali i Performance Blue naglaske, koji su kontrastni s N Line crvenim detaljima.

image
Hyundai Kona N
Hyundai

Sigurnosni dio uključuje niz sustava za pomoć vozaču, poput pomoći pri izbjegavanju sudara naprijed, zadržavanja u traci, pametnog tempomata, pomoći u mrtvim točkama, upozorenje za izbjegavanje sudara u stražnjem križanju i sl.

Cijenu tek treba potvrditi, no Hyundai sugerira da će model biti relativno pristupačan. Širenje odjela N podrazumijeva "sportski nadahnute modele u svakom većem segmentu vozila" no još nisu poznati detalji oko sljedećeg širenja asortimana. Potpredsjednik N odjela Till Wartenberg je novi slogan, "Nikad nemoj samo voziti", naveo kao "vodeće načelo buduće elektrifikacije Hyundaija N", tako da možemo očekivati vruće verzije električnih automobila. Ioniq 5 je naveden kao vjerojatni kandidat, zahvaljujući "ogromnoj fleksibilnosti" svoje nove E-GMP arhitekture.

TEHNIČKI PODACI

MOTOR: 2,0-litreni benzinski

CILINDRI: 4

SNAGA: 280 KS, 206 kW

OKRETNI MOMENT: 392 Nm

MJENJAČ: automatski s 2 spojke, 8 brzina

MAKSIMALNA BRZINA: 240

KAROSERIJA

DIMENZIJE: 422 cm x 180 cm x 157 cm

OSOVINSKI RAZMAK: 260 cm

TEŽINA: 1,510 kg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 22:36