Nakon štrajkova upozorenja i žestokih rasprava, Volkswagen je postigao dogovor sa sindikatom IG Metall. Sporazum je nazvan “Zukunft (budućnost) Volkswagen” i poziva na “društveno odgovorno smanjenje radne snage”. Neće biti zatvaranja tvornica, no više od 35.000 radnih mjesta bit će ukinuto diljem Njemačke do 2030. godine.
Iako su rezovi duboki, Volkswagenu će oni godišnje uštedjeti 1,5 milijardi eura na troškovima rada. Njemački proizvodni kapacitet tvrtke također će biti smanjen za 734.000 automobila godišnje kako bi se bolje uskladio s potražnjom.
Volkswagen tvrdi da sporazum "kombinira sigurnost radnih mjesta, financijsku stabilnost i vodeću tehnološku poziciju u području održive mobilnosti". Također su primijetili da uštede pomažu "postaviti temelje za važna ulaganja u buduće proizvode do 2030. godine"
U izjavi, izvršni direktor Volkswagen grupe Oliver Blume rekao je: “Sporazum je važan signal za buduću održivost marke Volkswagen, Volkswagen gospodarskih vozila i tvornica komponenti. S paketom mjera koji je dogovoren, tvrtka je zacrtala odlučujući put prema svojoj budućnosti u pogledu troškova, kapaciteta i strukture. Sada smo ponovno u poziciji da uspješno krojimo vlastitu sudbinu.”
U budućnosti će Volkswagenova tvornica u Wolfsburgu proizvoditi modele ID.3 i Cupra Born, a proizvodnja Golfa i Golf Varianta prebacit će se u Meksiko 2027. godine. No do kraja desetljeća u Wolfsburgu bi se trebali početi proizvoditi novi električni Golf i drugi električni model na istoj platformi.
Tvornica u Emdenu nastavit će s proizvodnjom modela ID.4 i ID.7, dok će tvornica u Osnabrücku prekinuti proizvodnju modela T-Roc Cabrio sredinom 2027. godine. Budućnost ove tvornice izgleda upitno, ali Volkswagen je istaknuo da se "trenutačno istražuju opcije za drugačije korištenje lokacije."
Zwickau će proizvoditi Audi Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback, dok će Volkswagenova "staklena tvornica" u Dresdenu, prestati s proizvodnjom ID.3 krajem sljedeće godine. Volkswagen je naveo da istražuje opcije za tvornicu uključujući i "korištenje od treće strane".
U Hannoveru će gospodarski modeli ID.Buzz i Multivan ostati u proizvodnji. Nadalje, bit će zadržane lokacije za proizvodnju komponenti Volkswagen Group u Kasselu, Braunschweigu, Salzgitteru, Hannoveru, Wolfsburgu i Chemnitzu. Međutim, te će lokacije prihvatiti "nove modele radnog vremena".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....