RAT SANKCIJAMA

Potpuni sunovrat nacionalne mezimice: Rusi će voziti Lade bez pola dijelova

Dok Renault traži način kako pobjeći iz Rusije, njihova tvrtka AvtoVAZ započela je proizvodnju Ladi bez zračnih jastuka, ABS-a...
 AFP

Rat sankcijama izazvao je velike turbulencije na globalnom autotržištu. Dok Europi prijeti kolaps zbog nedostatka sirovina iz Rusije, najveći ruski proizvođač automobila AvtoVAZ ima problema s osnovnim sigurnosnim sustavima.

Kako bi izbjegli potpuno zatvaranje tvornica, AvtoVAZ će kupcima nuditi automobile bez zračnih jastuka, ABS i ESP sustava te mnogih drugih elemenata koji bi trebali biti dio serijske opreme.

Neće biti ni baznog sustava mobilne komunikacije i satelitske lokacije ERA-GLONASS, a ekološka razina s norme Euro 5 bit će spuštena na Euro 2.

Premijera automobila bez elektronike najavljena je za ovaj mjesec i uključuje modele Lada Granta, Niva i Vesta.

image

Tvornica AvtoVAZ

Andrei Kholmov/TASS/Profimedia

AvtoVAZ-ov povratak u prošlost samo je dio velike priče u kojoj Renault traži način kako izaći iz Rusije.

Francuski proizvođač trenutno ima 68 posto vlasništva nad ruskom kompanijom u kojoj je zaposleno 45.000 radnika.

Prvotni plan da se napravi prijenos vlasništva na drugog dioničara (Rostec State Corporation) je propao jer je ta ruska partnerska tvrtka također pod sankcijama.

image

Tvornica AvtoVAZ

Alyona Seleznyova/TASS/Profimedia

Kako navodi AutomotiveNews, Renaultu je nakon domaćeg, rusko tržište daleko najvažnije. Vlasničkim udjelom Francuzi kontroliraju otprilike 30 posto tržišta u zemlji gdje ostvaruju čak deset posto ukupnih prihoda kompanije.

Francuska vlada ima 15 posto udjela u Renaultu, no predsjednik Emmanuel Macron izjavio je da će podržati svaku odluku kompanije, uz napomenu da treba pripaziti na 'reputacijski imidž'.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 04:10