ŠTO NAS ČEKA?

Predsjednik BMW-a smatra kako će vodik, a ne struja, biti ‘najpopularnija stvar za vožnju‘

Oliver Zipse rekao je novinarima da je tržište vodika nekoliko godina iza električne energije, ali da će uskoro postati glavni igrač

2022. BMW iX5 Hydrogen

 BMW

BMW možda povećava svoju ponudu električnih automobila, dodaje značku "i" na sve više i više modela i obvezuje se da će polovica novih automobila BMW Grupe proizvesti električna vozila do 2030., ali predsjednik tvrtke ipak smatra da će vodik postati najpoželjniji izvor pokretačke snage automobila.

image

2022. BMW iX5 Hydrogen

BMW

Predsjednik Oliver Zipse rekao je novinarima da je tržište vodika nekoliko godina iza električne energije, ali da će uskoro postati glavni igrač. “Nakon električnog automobila, koji postoji već oko 10 godina i brzo raste, sljedeći trend bit će vodik”, rekao je Zipse u intervjuu za Bloomberg. "Kad bude više skalabilan, vodik će biti najmodernija stvar za vožnju".

BMW je jedan od nekoliko proizvođača automobila koji su bili uključeni u razvoj automobila s vodikovim pogonom u posljednja dva desetljeća, a nedavno je najavio iX5, SUV X5 s pogonom na vodik koji će ući u proizvodnju krajem ove godine. Ostali proizvođači koji su bitni po pitanju vodika uključuju Mercedes, Hondu i Toyotu, a japanski par već je stavio u prodaju vozila na gorive ćelije prije nekoliko godina.

image

2022. BMW iX5 Hydrogen

BMW

Ali BMW-ove ambicije za vodik nisu ograničene na marku BMW i mogle bi se proširiti na druge marke unutar BMW grupe. Govoreći zajedno sa Zipseom u sjedištu Rolls-Roycea u Goodwoodu noć prije predstavljanja novog električnog Spectrea, šef britanske luksuzne marke, Torsten Müller-Ötvös, rekao je da je ideja o vodikovom Rolls-Royceu potpuno "na mjestu".

"Koristiti vodik? Zašto ne? Ne bih isključio tu opciju", kaže Müller-Ötvös. "U grupi postoji uvjerenje da je ovo možda dugoročna budućnost."

image

2022. BMW iX5 Hydrogen

BMW

Ali jedno je Zipseu bilo jasno da ne postoji niti jedan izvor energije koji je toliko savršen da bi trebao zaobići sve ostale. Električna energija ima smisla u urbanim područjima u razvijenim zemljama gdje postoji lak pristup infrastrukturi za punjenje, ali u drugim situacijama vodik bi mogao biti bolji.

"Reći da u Velikoj Britaniji oko 2030. ili u Velikoj Britaniji i Europi 2035. postoji samo jedan pogonski sklop, to je opasna stvar", rekao je Zipse novinarima. "Za kupce, za industriju, za zapošljavanje, za klimu, iz svakog kuta s kojeg pogledate, to je opasan put kojim treba ići."

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 12:23