Ovisni o kini

Predsjednik udruge auto-industrije: ‘Ako želimo proizvoditi EV-ove u Europi, morat ćemo uvoziti kineske baterije‘

Automobilski sektor u EU trenutno proživljava trenutak napetosti zbog masovnog dolaska kineskih proizvođača i njihovih EV-ova

Izvoz kineskih automobila u Europu (ilustracija)

 Profimedia

Predsjednik udruge automobilske industrije u Italiji Roberto Vavassori ostavio je nekoliko zanimljivih izjava ocjenjujući trenutne probleme sektora u EU suočene s masovnim dolaskom električnih automobila iz Kine i pitanjem carina.

Automobilski sektor u Europskoj uniji trenutno proživljava trenutak napetosti zbog masovnog dolaska kineskih proizvođača i njihovih električnih automobila. U pokušaju da zaustavi ovaj napredak, EU je prošli tjedan upozorila na izravnu istragu ovih kineskih električnih vozila.

image

Wang Chuanfu, šef BYD-a

Profimedia

Cilj ove objave je utvrditi jesu li atraktivne cijene kineskih električnih automobila rezultat državnih subvencija koje bi mogle dovesti do situacije nelojalne konkurencije za europske marke. Kineska vlada je brzo reagirala i upozorila da bi, ako EU nastavi s ovom istragom, mogle biti poduzete protumjere i, između ostalog, uvedene veće carine od sadašnjih.

Europska unija trenutno se nalazi u ovoj vrlo delikatnoj situaciji, u kontekstu koji nije nimalo povoljan. Ovako to vidi Roberto Vavassori, predsjednik Anfia-e (udruga automobilske industrije u Italiji) i također direktor marke kočnica Brembo. Njegov intervju za Bloomberg News ostavio je značajne zaključke.

image

BYD Han, IAA Mobility Munchen 2023.

Profimedia

Za Roberta Vavassorija veliki dio problema s kojima se EU suočava u vezi s tržištem električnih automobila i masovnim dolaskom novih marki iz Kine ima jasno podrijetlo: način reguliranja ovog prijelaza na električne automobile bez uzimanja u obzir implikacije za industriju.

Nakon istrage koju je najavila predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen protiv kineskih električnih automobila, Vavassori na nju gleda blagonaklono, ali smatra da "stiže s najmanje godinu i pol zakašnjenja" i da ju je trebalo provesti "u tišini", s obzirom na trenutni trenutak "vrlo delikatnih političkih i trgovačkih odnosa između Europe i Kine".

Vavassori poziva na jedinstvo u EU i izbjegavanje polarizacije: „Ne radi se o Francuskoj protiv Njemačke, moramo prestati razmišljati na ovaj vrlo stranački način. "Cijela Europa mora ponovno steći konkurentnost i zemlje moraju prestati razmišljati o sebi".

image

Ursula von der Leyen

Profimedia

Jedna od točaka u kojoj je talijanski poduzetnik i čelnik najkritičniji je tretman carina s obje strane: "postoji nedopustiv i neshvatljiv disparitet između tarifnih tretmana za vozila koja ulaze u različite zemlje, a to je nešto što je trebalo biti odmah riješeno.

Roberto Vavassori se poziva na činjenicu da kineski električni automobili koji dolaze u Europu moraju platiti carinu od 10 posto, dok obrnuto, Europljani koji žele ući u Kinu moraju platiti između 15 i 25 posto. “Postoje stvari koje smo trebali učiniti prije mnogo godina, a to je uspostaviti jednake tarife”, kaže Vavassori, s pravom.

Međutim, Roberto Vavassori ne može poreći važnost uvoza iz Kine ključnog elementa za razvoj industrije električnih automobila u Europi: baterija. I u ovom slučaju pitanje tarifa prelazi na sasvim drugu razinu.

image

Izvoz kineskih automobila (ilustracija)

Profimedia

„Potpuno je pogrešno sirovine koje Europa treba za svoju industriju podvrgnuti graničnom porezu. Nemamo rudnike, niti aluminij, niti mnoge materijale koji su potrebni našoj i drugim industrijama”.

„Ključno je da su baterije izuzete od granične pristojbe. Ako želimo proizvoditi električna vozila u Europi, još ćemo nekoliko godina morati uvoziti kineske baterije, htjeli mi to ili ne. "Bilo bi ludo biti prisiljen kupovati baterije iz Kine, podvrgavati ih porezu na ugljik od 15-20 posto, sastavljati ih u europskim automobilima i onda misliti da možemo biti konkurentni na međunarodnim tržištima".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 17:10