Lexus je konačno predstavio RZ, svoj prvi serijski model koji će koristiti platformu e-TNGA EV. Novi RZ je luksuzniji brat Toyote bZ4X predstavljene prošle godine i Subaru Solterre, iako dolazi s drugačijom karoserijom i očekivano, više premium značajki i snažnijim pogonom na sva četiri kotača.
Budući da nam je Lexus pokazao mnogo službenih fotografija, imali smo neku ideju kako će izgledati proizvodni RZ.
Dok proporcije i ključne točke karoserije izgledaju slično kao kod Toyote i Subarua, ostatak ima aerodinamičniju siluetu i isklesaniji izgled. Straga su visoko postavljene LED diode pune širine, jako nagnuto staklo i na branik je integriran "ducktail" spojler i otvori za ventilaciju.
U odnosu na prošlogodišnji koncept LF-Z Electrified, proizvodni model je očekivano ublažen s manjim kotačima i manje otmjenim LED prednjim svjetlima. Još jedna nova značajka dizajna je pokrivena prednja rešetka čiji je oblik naglašen u dvobojnoj specifikaciji s crnom haubom.
RZ će standardno dolaziti s dva elektromotora koji proizvode 204 KS (150 kW) sprijeda i 109 KS (80 kW) straga, za kombiniranih 313 KS (230 kW) i 435 Nm okretnog momenta. RZ će također biti prvi automobil koji će koristiti Lexusovu novu Direct4 kontrolu pogona na sva četiri kotača. Taj sustav može mijenjati raspodjelu momenta na prednju i stražnju e-osovinu od 0 do 100 posto u nekoliko milisekundi.
RZ je također snažniji od Toyotinih i Subarovih crossovera koji proizvode 218 KS (160 kW) i 309 Nm okretnog momenta, što će opravdavati njegov premium položaj. Lexus RZ ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,6 sekundi, a kao i kod većine električnih vozila, najveća brzina je ograničena na 160 km/h.
Prema Lexusovim procjenama, litij-ionska baterija s 96 ćelija i 71,4 kWh nudit će WLTP domet od 400 kilometara i potrošnju energije ispod 18 kW na 100 km. To je manje od potvrđene brojke od 470 km Toyote bZ4X, što je na neki način očekivano zbog veće snage i boljih Lexusovih performansi.
U kabini je vidljiva evolucija digitalnog kokpita Lexus Tazuna koja uključuje kompaktnu ploču instrumenata i veliki 14-inčni zaslon osjetljiv na dodir za infotainment na nagnutoj središnjoj konzoli. Odrezani upravljač kojeg Lexus naziva One Motion Grip je opcijski, ali sigurni smo da će mnogi kupci odabrati manje futuristički standardni upravljač okruglog oblika.
Kabina je izrađena od vrhunskih materijala i dolazi sa značajkama poput ambijentalnog osvijetljenja s otmjenim uzorcima na panelima vrata, sustavom grijanja za vozača i suvozača te opcijskog panoramskog krova sa samo-zatamnjivanjem koji doprinosi uštedi energije.
Sigurnosna oprema obuhvaćena je Lexusovim sigurnosnim sustavom 3.0 sa sofisticiranim ADAS-om, koji uključuje sustav prije sudara i dinamički radarski tempomat koji uzima povratne informacije od opcionalnog sustava nadzora vozača. Europski modeli također dobivaju Proactive Driving asistenta, koji prilagođava upravljanje na temelju prednje kamere koja očitava kut nadolazećih zavoja. Konačno, elektronički sustav za otpuštanje vrata e-Latch neće dopustiti putnicima da izađu ako se približava drugo vozilo ili biciklist.
Lexus RZ450e se već može naručiti online, a iako cijena još uvijek nije objavljena, sigurni smo da će koštati više od Toyote bZ4X Limited u najvišim specifikacijama koja stoji oko 340.000 kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....