Danas je Audi službeno predstavio potpuno novi RS3 u izvedbama Sportback i Sedan kao vrh segmenta kompaktnih performansi. Nova generacija usvaja još agresivniji dizajn i značajku RS Torque Splitter koja poboljšava dinamiku vožnje, te petcilindrični 2,5 TFSI s potpisom Audija Sport.
Počevši od vanjštine, RS bodykit mnogo ga razlikuje od standardne izvedbe, uključujući i od S3 koji je također orijentiran na performanse. Zamračena prednja maska usvaja veće usisnike zraka s rešetkom s jednim okvirom i novom mrežicom u obliku saća. Tu su i LED svijetla s kockastom zastavicom na prednjim svjetlima i širi prednji blatobrani s ispušnim otvorima za zrak iza prednjih kotača.
Osim toga, RS3 izvedbe dobivaju specijalne tamne 19-inčne alu naplatke koji po prvi puta koriste Pirelli P Zero Trofeo R gume. Stražnji kraj također je dobio mnogo promjena u odnosu na standardne izvedbe s većim ukrasnim otvorima i difuzorom u kojeg su smještene ovalne ispušne cijevi s promjenjivom kontrolom za bogatiji zvuk.
I iznutra je atmosfera prilično sportska. RS sportski kožni upravljač s ravnim dnom završen je s Alcantarom, a na njemu je smješten namjenski gumb RS Mode. Sportska sjedala RS s opcijskom Nappa kožom pružaju dodatnu potporu, a konačno, ako se odlučite za opcijski Design paket, dobit ćete više crvenih ili zelenih naglasaka po cijeloj kabini.
Na 12,3-inčnoj instrument tabli Audijevog Virtual kokpita plus projicirane su informacije o g-sili, krugu i vremenu ubrzanja, a 10,1-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir ima funkciju RS monitora koji prikazuje korisne informacije poput temperature rashladne tekućine, motora i ulja u mjenjaču...
Kao što smo naveli, ispod poklopca smješten je petcilindrični 2,5-litreni turbopunjeni TFSI koji proizvodi 400 KS između 5700 i 7000 o/min i 500 Nm okretnog momenta pri 2250 – 5600 o/min. To je povećanje od 20 Nm u odnosu na prethodnika, a snaga se prenosi putem revidiranog sedamstupanjskog S-tronic mjenjača s dvostrukom spojkom na sva četiri kotača.
Iako Audijevi noviteti ne pobjeđuju Mercedes A45 S AMG i CLA 45 S po snazi jer oni proizvode rekordnih 421 KS, oni uzimaju krunu za najbrže u segmentu. Audi tvrdi kako ubrzanje od 0-100 km/h traje samo 3,8 sekunde, što je za 0,3 sekunde brže od izlaznog modela i 0,1 sekundu bržim od glavnom suparnika iz AMG-a. Najveća brzina elektronički je ograničena na 250 km/h, ali se opcijski može 'otključati' na 280 km/h, ili čak 290 km/h paketom RS Dynamic.
Velika novost nove generacije je RS Torque Splitter značajka koja zamjenjuje diferencijal stražnje osovine svojih prethodnika za sofisticiranije elektroničko upravljanje na svakom stražnjem pogonskom vratilu. Ova značajka omogućuje aktivno i potpuno promjenjivo vektoriranje okretnog momenta na svakom stražnjem kotaču. A osim nje, tu je i RS Torque Rear značajka koja usmjeruje svu snagu na jedan od stražnjih kotača.
Pored uobičajenih način vožnje dostupnih kroz sustav Audi drive select (Comfort, Auto, Dynamic RS, Individual i Efficiency), tu je i RS Performance način rada koji stvara najbolju moguću konfiguraciju za vožnju na stazi, smanjujući podupravljanje i prekomjerno upravljanje koliko je moguće.
U ponudi će se novi Audi RS3 Sportback i Sedan pronaći u Europi od sredine kolovoza, a prve isporuke zakazane su na jesen. U Njemačkoj će novi RS3 Sportback počinjati od 60.000 eura (450.000 kuna) a Sedan od 62.000 eura (465.000 kuna).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....