Porsche je predstavio novu dinamitnu verziju svog coupe SUV-a: ovo je novi Cayenne Turbo GT, najbrži modelu Cayennea u ponudi koji se smješta iznad modela Turbo i S E-Hybrida.
Podsjetimo, Porsche je nedavno, tada još misterioznim modelom s velikim promjenama na ovjesu, upravljanju i motoru postavio rekord na Nordschleifeu, a sada je otkriveno i o kojem je modelu riječ: najekstremnijem Cayenneu ikad. Barem što se tiče dinamike vožnje i performansi.
Novi rekord za SUV-ove postavio je testni vozač Porschea Lars Kern, a trebalo mu je 7:38 925 minuta za 20,8 kilometara, što je oko 2,5 sekunde manje od prethodnog rekordera - Audija RS Q8.
S čime raspolaže "Super Cayenne"? Pogoni ga 4.0 twin-turbo V8 od 640 KS i 850 Nm (90 KS i 80 Nm više nego u modelu Cayenne Turbo), no dodatna snaga i moment ne svode se tek na jednostavan remap, kao što bi se moglo pretpostaviti. Umjesto toga, Porsche je preradio radilicu i klipnjače V8 stroja, turbine i intercooler i dodao posebni ispušni sustav od titana.
Motor je uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem Tiptronic, s dorađenim softverom za sustav pogona na sve kotače. Rezultat su brže izmjene, gotovo brze kao kod PDK mjenjača dvostrukom spojkom.
Međutim, Turbo GT nominalno nije i najsnažniji Cayenne ako se gledaju samo brojke: Cayenne S E-Hybrid Coupe je sa 680 KS snažniji, no, Turbo GT je brži zbog manje mase.
S vremenom od 0-100 km/h od samo 3,3 sekunde, u usporedbi s 3,8 sekundi E-Hybrida i 3,9 sekundi Turbo Coupea ubrzava bolje.
Povećala se i maksimalna brzina, a Cayenne Turbo GT doseže 297 km/h, što je više od 285 km/h kod Turbo Coupea. Sve u svemu, Porsche kaže da je to njihov najbrži i najbrži serijski Cayenne (i SUV) do danas.
Nadalje Cayenne Turbo GT je od Turbo coupea niži za 17 mm, a iz Porschea kažu da su svi elementi ovjesa i aktivni upravljački sustavi precizno podešeni posebno za ovaj model.
Posebno su dizajnirane i Pirelli P Zero Corsa montirane na 22 colne naplatke, čvršće je podešen zračni ovjes za 15 posto, a precizno su prilagođeni sustavi aktivnog upravljanja ovjesom (PASM), dinamička kontrola podvozja (PDCC), servo upravljač i upravljanje stražnjom osovinom.
Trag prednjih kotača je za centimetar širi, a također je dorađen i torque vectoring sustav. Standardne karbonske kočnice poboljšane su, te Turbo GT i koči bolje od modela Turbo Coupe.
Detalji raspoznavanja: nova Arctic siva boja, veći usisnici za dovođenje zraka sprijeda, na kraju karbonskog krova smješten novi karbonski krovni spojler te veliki difuzor.
Unutrašnjost Turbo GT privlači s puno alcantare, perforiranim sportskim sjedalima, naglašenim trakama u mat crnoj boji i alcantarom volanom sa žutom oznakom na "12 sati", a ugrađen je i najnovijem infotainment sustav PCM 6.0. Cayenne Turbo GT već se može naručiti u Njemačkoj gdje stoji 196.100 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....