KRALJ NüRBURGRINGA

Premijera: Novi Cayenne Turbo GT najbrži je Porsche SUV ikad, a 100 km/h hvata za 3,3 sekunde!

Pogoni ga 4.0 twin-turbo V8 od 640 KS i 850 Nm što je 90 KS i 80 Nm više nego u modelu Cayenne Turbo Coupe
Porsche Cayenne Turbo GT
 Porsche

Porsche je predstavio novu dinamitnu verziju svog coupe SUV-a: ovo je novi Cayenne Turbo GT, najbrži modelu Cayennea u ponudi koji se smješta iznad modela Turbo i S E-Hybrida.

Podsjetimo, Porsche je nedavno, tada još misterioznim modelom s velikim promjenama na ovjesu, upravljanju i motoru postavio rekord na Nordschleifeu, a sada je otkriveno i o kojem je modelu riječ: najekstremnijem Cayenneu ikad. Barem što se tiče dinamike vožnje i performansi.

image
Porsche Cayenne Turbo GT
Porsche

Novi rekord za SUV-ove postavio je testni vozač Porschea Lars Kern, a trebalo mu je 7:38 925 minuta za 20,8 kilometara, što je oko 2,5 sekunde manje od prethodnog rekordera - Audija RS Q8.

S čime raspolaže "Super Cayenne"? Pogoni ga 4.0 twin-turbo V8 od 640 KS i 850 Nm (90 KS i 80 Nm više nego u modelu Cayenne Turbo), no dodatna snaga i moment ne svode se tek na jednostavan remap, kao što bi se moglo pretpostaviti. Umjesto toga, Porsche je preradio radilicu i klipnjače V8 stroja, turbine i intercooler i dodao posebni ispušni sustav od titana.

image
Porsche Cayenne Turbo GT
Porsche

Motor je uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem Tiptronic, s dorađenim softverom za sustav pogona na sve kotače. Rezultat su brže izmjene, gotovo brze kao kod PDK mjenjača dvostrukom spojkom.

Međutim, Turbo GT nominalno nije i najsnažniji Cayenne ako se gledaju samo brojke: Cayenne S E-Hybrid Coupe je sa 680 KS snažniji, no, Turbo GT je brži zbog manje mase.

image
Porsche Cayenne Turbo GT
Porsche

S vremenom od 0-100 km/h od samo 3,3 sekunde, u usporedbi s 3,8 sekundi E-Hybrida i 3,9 sekundi Turbo Coupea ubrzava bolje.

Povećala se i maksimalna brzina, a Cayenne Turbo GT doseže 297 km/h, što je više od 285 km/h kod Turbo Coupea. Sve u svemu, Porsche kaže da je to njihov najbrži i najbrži serijski Cayenne (i SUV) do danas.

image
Porsche Cayenne Turbo GT
Porsche

Nadalje Cayenne Turbo GT je od Turbo coupea niži za 17 mm, a iz Porschea kažu da su svi elementi ovjesa i aktivni upravljački sustavi precizno podešeni posebno za ovaj model.

Posebno su dizajnirane i Pirelli P Zero Corsa montirane na 22 colne naplatke, čvršće je podešen zračni ovjes za 15 posto, a precizno su prilagođeni sustavi aktivnog upravljanja ovjesom (PASM), dinamička kontrola podvozja (PDCC), servo upravljač i upravljanje stražnjom osovinom.

image
Porsche Cayenne Turbo GT
Porsche

Trag prednjih kotača je za centimetar širi, a također je dorađen i torque vectoring sustav. Standardne karbonske kočnice poboljšane su, te Turbo GT i koči bolje od modela Turbo Coupe.

Detalji raspoznavanja: nova Arctic siva boja, veći usisnici za dovođenje zraka sprijeda, na kraju karbonskog krova smješten novi karbonski krovni spojler te veliki difuzor.

image
Porsche Cayenne Turbo GT
Porsche

Unutrašnjost Turbo GT privlači s puno alcantare, perforiranim sportskim sjedalima, naglašenim trakama u mat crnoj boji i alcantarom volanom sa žutom oznakom na "12 sati", a ugrađen je i najnovijem infotainment sustav PCM 6.0. Cayenne Turbo GT već se može naručiti u Njemačkoj gdje stoji 196.100 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 08:20