Salon automobila u Ženevi otkazan je zbog koronavirusa, no jasno je kako u svijetu automobila nema vremena za “pauzu”, pa su tako mnogi proizvođači, uključujući I Mercedes, odlučili svoje nove modele pokazati putem digitalnih platformi.
Glavna zvijezda Mercedesovog štanda tako je trebala biti osvježena E-klasa koju sada imamo prilike vidjeti na prvim službenim fotografijama. Pritom su u Mercedesu odlučili temeljito obnoviti svoju poslovnu limuzinu koja je ujedno i najprodavaniji model marke s više od 14 milijuna isporučenih limuzinskih i karavanskih izvedbi od 1946. godine.
Foto: Daimler
Osvježeni model dobio je novo lice – LED svjetla novog oblika sada dolaze serijski (opcijski se nude Multibeam LED), a osnovni paket opreme donosi Avantgarde vanjsku liniju koja uključuje kromirane detalje te redizajniranu masku koja po prvi puta središnju prednju zvijezdu u osnovnom izdanju.
Dizajneri su također značajno izmijenili stražnji kraj limuzinske izvedbe s novim branikom, podijeljenim horizontalnim stražnjim LED svjetlima i novim poklopcem prtljažnika.
Kupci mogu odabrati i tri nove boje vanjštine (high-tech srebrna, graphite siva metalik i mojave srebrna) , dok je ponuda kotača također proširena i sada uključuje aero kotače koji također doprinose uštedi goriva.
Što se tiče unutrašnjosti, prva i najveća novost nije vidljiva. Naime, E-klasa je dobila dobro poznati MBUX sustav koji koristi umjetnu inteligenciju. Funkcijama istog može se upravljati putem zaslona osjetljivog na dodir, centralnog „touchpada“ ili putem glasovnih naredbi.
Dobra vijest za kupce jest da dva 10,25-inčna zaslona – kokpit i središnji zaslon dolaze serijski, a oni zahtjevniji mogu nadoplatiti za dva 12,3-inčna. Oni oštrijeg oka odmah će zapaziti da je od vizualnih promjena u unutrašnjosti glavna novost novi upravljač koji dolazi u dvije izvedbe (kožni, odnosno kombinacija drvo-koža u običnim izvedbama, odnosno sportski u AMG paketu opreme) od kojih obje imaju tipke osjetljive na dodir pomoću kojih se kontroliraju ploča s instrumentima i medijski zaslon.
Tu su i novi, još kvalitetniji materijali, ali i čitav niz zanimljivih sustava koji olakšavaju upotrebu automobila. Primjerice, putem Mercedes Me aplikacije (ili putem MBUX sustava u samom automobilu) moguće je unijeti visinu vozača, nakon čega se sjedalo automatski pomiče u uobičajeni prikladni položaj.
Još jedna zanimljiva značajka MBUX sustava jest pomoć vozaču na semaforima: ako je E-klasa prvi automobil na semaforu, na zaslonu se prikazuje trenutačna situacija na semaforu. Ta nova funkcija na ovaj je način posebno korisna kada je teško vidjeti semafor.
Za „miran san“ brine se „Urban Guard“ koji uključuje alarmni sustav za zaštitu od krađe, dvosmjernu zaštitu s vizualnim i zvučnim upozorenjem u slučaju detektiranja promjene položaja, sirenu alarma, nadzor unutrašnjosti (aktivira se u slučaju pokreta u unutrašnjosti) kao i pripremu za detekciju krađe i sudara na parkiralištu.
U slučaju ovog posljednjeg, senzori u vozilu registriraju kada se parkirano i zaključano vozilo udari ili odvuče – ili ako netko pokuša provaliti u vozilo. Ako je usluga aktivna, vozač je informiran preko Mercedes me aplikacije. Treba napomenuti kako će se ova usluga moći naknadno aktivirati u Mercedes me online trgovini.
Osim limuzine, u Mercedesu su odmah predstavili i All Terrain karavansku izvedbu s povišenom podnicom, kao i 53 AMG izvedbu koja zasad čini vrh ponude (dok, naravno, ne dođe 63 AMG).
A sada kada smo prošli kroz sve detalje vanjštine, unutrašnjosti i zanimljivih sustava koji stoje na raspolaganju vozaču – okrenimo se motorima. Očekivano – sve je u znaku elektrifikacije, ali nude se ponešto za svakoga.
Sedam modela dostupno je kao plug-in hibridi (dizel i benzin, limuzina i karavan, sa stražnjim i pogonom na sve kotače). Ponuda benzinskih motora kreće se u rasponu snaga od 156 do 367 KS, dok kod dizelskih modela taj raspon iznosi od 160 do 330 KS.
Četiricilindrični benzinski motor (M 254) s drugom generacijom integriranog startera-generatora (ISG) koji razvija do 15 KW dodatne snage i 180 Nm više okretnog momenta, po prvi put će nadopuniti ponudu motora.
Modeli opremljeni s ovim motorom imat će 48-voltni električni sustav. Redni šest-cilindrični benzinski motor (M 256), koji je po prvi put dostupan u E-klasi, također je opremljen ISG-om. Ponuda motora zaokružena je sa šest-cilindričnim dizelskim motorom (OM 656).
Limuzinska i karavanska izvedba redizajnirane E-klase doći će u domaće salone u ljeto 2020.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....