poštena odluka

Presuda vrhovnog suda EU: Proizvođači automobila moraju dijeliti podatke s neovisnim servisima

Proizvođači automobila otežavaju neovisnim radionicama pristup informacijama pohranjenim u automobilima, sad je tome kraj

Servis, ilustracija

 Profimedia

Proizvođači automobila morat će dijeliti svoje podatke s neovlaštenim serviserima koji ne pripadaju mreži pojedine marke. Tako sada moraju omogućiti pristup podacima o automobilima tvrtkama koje rade s, ili na njihovim vozilima, presudio je

Europski sud pravde, a svaki proizvođač automobila koji prodaje u Europskoj uniji, Japanu, Australiji i drugim zemljama morat će posljedično dijeliti svoje podatke s neovlaštenim servisima.

Presuda proizlazi iz tužbe iz 2021. koju su podnijeli A.T.U., njemačka tvrtka za održavanje automobila, i Carglass Germany, brend u vlasništvu Belrona, izvijestio je Wall Street Journal. Slučaj, izvorno pokrenut pred njemačkim sudom, bio je usredotočen na tehnološki sustav koji kontrolira pristup podacima o vozilu.

Tužitelji su tvrdili da je nepravedno da se neovisnim serviserima uskrati pristup podacima. Uz sve veći broj značajki povezanih s internetom u novim modelima automobila, tvrtke koje servisiraju automobile tvrde da im je potreban brži pristup podacima.

image

Servis, ilustracija

Profimedia

Proizvođači automobila tvrdili su da ne mogu dijeliti podatke iz razloga kibernetičke sigurnosti. No sud je utvrdio da obveze kibernetičke sigurnosti ne opravdavaju blokiranje pristupa automobilskim serviserima podacima o automobilu.

Presudom je riješen spor između Belrona, A.T.U. i Fiat Chrysler zbog pristupa podacima automobila.

Upotreba podataka koje generiraju automobili raste. U članku se navodi da bi ga proizvođači mogli koristiti za partnerstvo s tvrtkama za zabavu kako bi ponudili nove opcije u automobilu. Vanjske tvrtke mogu koristiti podatke kako bi ponudile prilagođene usluge, poput polica osiguranja na temelju vožnje.

Kako raste upotreba, tako rastu i mogućnosti prihoda od podataka, navodi se u članku.

Tvrtka za istraživanje tržišta Gartner predviđa da će do 2027. prosječni godišnji digitalni prihod po povezanom automobilu premašiti 400, u usporedbi sa sadašnjih 40 dolara.

No dobavljači automobila kažu da im je potreban pristup podacima o automobilima za obavljanje osnovnih usluga na novim modelima koji su sada puni digitalnih komponenti.

Europski sud pravde također je naglasio da zahtjevi nisu u sukobu s drugim zakonima koji reguliraju način na koji dobavljači dobivaju pristup podacima, izvijestio je WSJ.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 01:05