U posljednjih deset godina (2012.-2022.) u Njemačkoj je registrirano 890.000 električnih automobila, no aktualni podaci Instituta Schmidt Automotive Research otkrivaju da ih je u zemlji ostalo samo 756.517.
Dakle, više od 100.000 električnih automobila jednostavno je nestalo!
Za pedantne Nijemce, dovoljno za uzbunu.
Njemački savezni ured za motorna vozila javnosti je prvo ponudio objašnjenje da su mnogi auti na struju sudjelovali u prometnim nesrećama ili su zbog starosti otpisani, no činjenica da većina električnih automobila nije starija od deset godina, ali i podaci o broju prometnih nesreća brzo su ih demantirali.
Novi, puno realniji odgovor na aferu ponudio je njemački Spiegel koji tvrdi da su automobili preprodani na drugim tržištima, prvenstveno u Danskoj gdje su porezne stope na luksuzna vozila enormno visoke.
Budući da kupci novih električnih automobila u Njemačkoj mogu dobiti čak 9000 eura subvencije i da ih nakon šest mjeseci smiju slobodno prodati, odgovor gdje je nestalo više od 100.000 električnih vozila nameće se sam po sebi.
Matthias Schmidt, osnivač njemačkog Instituta Schmidt Automotive Research, koji je prvi objavio podatke o ‘nestalim vozilima‘ zgrožen je praksom unosne preprodaje u inozemstvu:
- Najveći gubitnici su njemački porezni obveznici koji neizravno subvencioniraju čisti zrak u gradovima izvan Njemačke. Ovi legalni trikovi našu zemlju koštaju stotine milijuna eura.
Tesla je posebno pogođena ovom prevarom.
‘Do srpnja ove godine u Njemačkoj je bilo registrirano 98.000 Teslinih automobila, a od 1. srpnja, na cesti je bilo samo 76.690 primjeraka. To znači da je gotovo svaka četvrta Tesla koja je prvi put registrirana u Njemačkoj napustila tržište.
Savezna vlada mora promijeniti minimalno razdoblje posjedovanja električnog vozila, umjesto šest mjeseci, trebalo bi biti barem pet godina‘ - zaključio je Schmidt.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....