Ljudi diljem svijeta promatraju situaciju između Rusije i Ukrajine i rat, ali neki od najvećih svjetskih proizvođača automobila imaju dodatni razlog za zabrinutost. Volkswagen, Renault i Stellantis imaju tvornice za sklapanje u Rusiji, a njihov rad bi mogao biti ugrožen ako zapadni čelnici uvedu najoštrije sankcije zemlji.
Grupa Renault ima najviše razloga za strah. Naime, Renault ima kontrolni udio u AvtoVAZ-u, koji proizvodi Lade, najpopularniju marku u Rusiji. Ima i drugu tvornicu u blizini Moskve. Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo rekao je da se većina dijelova za tvornicu Lada nabavlja lokalno, što bi joj trebalo pomoći da se izolira od proizvodnih problema, ali izvršni direktor AvtoVAZ-a tvrdi da tvrtka istražuje alternativne isporuke mikročipova u slučaju da zapadne sankcije utječu na isporuke u Rusiji.
VW Grupa i Stellantis, u međuvremenu, imaju tvornicu Kalugi, gradu koji se nalazi 180 kilometara jugozapadno od Moskve, koja je postala automobilsko središte. VW proizvodi Tiguana, Pola i Škodu Rapid te tamo sastavlja SUV-ove poput Audija Q7 i Q8. Stellantis i Mitsubishi zajedno vode tvornicu iz koje namjeravaju izvoziti kombije u Europu. Grad je također dom velikih dobavljača kao što su Continental, Magna i Visteon.
Što se tiče zapadnjačkih kompanija u Rusiji, VW, Renault i Stellantis možda su „najveći igrači” i imaju najviše za izgubiti od posljedica bilo kakvih sankcija, ali nisu jedini proizvođači automobila koji su aktivni u regiji. Mercedes je nedavno uložio više od 250 milijuna eura u tvornicu za proizvodnju E-klase i SUV-ova, a iako BMW nema punu tvornicu u Rusiji, proizvodi vozila iz kompleta preko Avtotora u Kalinjingradu.
"Vrlo smo zabrinuti zbog nedavnih događaja i nadamo se da se daljnja eskalacija može spriječiti", rekla je glasnogovornica Mercedesa za Automotive News Europe. “Naravno, mi također uzimamo u obzir primjenjive sankcije u našim poslovnim aktivnostima s Rusijom.”
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....