TALIJANSKA IKONA

Prodaje se homologacijski primjerak reli legende, Fiat 131 Abarth Rally Stradale

Automobil s fotografija, navodi RM Sotheby’s ima potpunu dokumentaciju, poznatu povijest i potpuno je originalan
Fiat 131 Abarth Rally Stradale

Ako ste pratili reli 1970-ih i 1980-ih godina sigurno se sjećate Fiatove dominacije s tri osvojena konstruktorska naslova i dva vozačka od 1977. do 1981. godine.

Naravno, za svaki reli auto trebalo je izraditi određen broj civilnih primjeraka za potrebe homologacije pa tako i za Fiata 131 za natjecanje Grupe 4. Automobil s fotografija jedan je od 400 izrađenih primjeraka s nazivom Fiat-Abarth Rally Stradale i upravo se prodaje.

image
Fiat 131 Abarth Rally Stradale

Ova verzija već pomalo zaboravljenog Fiata 131 transformirana u ozbiljno cestovno "oružje" nešto je stvarno posebno i vrlo je cijenjen model među ljubiteljima relija. Smatra se prvakom koji ponosno stoji uz bok Lancijinim vedetama relija Stratosu, 037, S4 i Delti Integrale, a na aukciji koja završava 30. lipnja očekuje se da će postići cijenu od 100.000 do 150.000 eura.

image
Fiat 131 Abarth Rally Stradale

To može zvučati kao hrpa novca za reli stroj koji nije iz Lancijine štale, no svojevremeno je 131 Abarth bio najbolji reli bolid. Spomenutih 400 primjeraka se "slagalo" u Bertoneu gdje je automobil dobio široke blatobrane, aero kit, te poklopac prtljažnika od stakloplastike, a sama je osnova jako modificirana kako bi karoserija prihvatila trkaći prijenos, motor i ovjes.

image
Fiat 131 Abarth Rally Stradale

Ispod poklopca ugrađivao se 2.0-litreni redni 16V četverocilindraš s Weberovim rasplinjačem za 138 KS nakon tretmana kod Abartha (trkaći model je raspolagao sa 238 KS). Možda to danas više ne zvuči uzbudljivo, no 7,2 sekunde do 100 km/h prije 45 godina bilo je respektabilno na cesti... Ono što je bitnije, vožnja ovakvog automobila bila je vrlo zabavna i sportska.

image
Fiat 131 Abarth Rally

Prodaje se dakle, rijetka cestovna verzija, a podsjetimo, originalni trkaći auto višestruko je vrjedniji: primjerak u kojem je Walter Röhrl pobijedio na reliju San Remo 1980. godine i donio Fiatu konstruktorski naslov, prodan je za prošle godine za 412.500 dolara.

image
Fiat 131 Abarth Rally

Automobil s fotografija iz 1976. godine, kako navodi RM Sotheby’s ima potpunu dokumentaciju i poznatu povijest, potpuno je originalan "do šarafa" te je do sada prešao tek 50.400 kilometara uz činjenicu, da je do ovog stanja s fotografija stigao nakon 16 mjesečne restauracije koja je vlasnika iz Švicarske stajala 42.000 dolara...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 19:47