I ove godine objavljen je popis najvrjednijih svjetskih brendova u različitim sektorima. Ono u automobilskom sektoru donosi određeno iznenađenje, budući da se dvije tvrtke koje proizvode 100% električne automobile susreću s veteranima industrije na prvih 10 pozicija.
Godišnje rangiranje vrednovanja kombinira rigorozno analizirane financijske podatke s opsežnim istraživanjem potrošača (putem intervjua) o vrijednosti marke. Primjerice, Toyota je tvrtka koja prodaje najviše automobila na svijetu, ali, s druge strane, nije najvrjednija potrošačima koji su sudjelovali u izradi ovogodišnje liste. U ovom slučaju zauzima drugo mjesto.
U usporedbi s prethodnim godinama, sve automobilske marke bilježe pad vrijednosti. Djelomično uzrokovano utjecajem na pad prodaje zbog krize komponenti i posljedičnog kašnjenja u isporukama, kao i složene gospodarske situacije kojom dominira inflacija koja pogađa velik dio svjetskih potrošača.
Na ovogodišnjoj listi prvo mjesto pripada Tesli. Tvrtka Elona Muska, osim što je vodeća na ljestvici globalne tržišne kapitalizacije, to čini i u vrijednosti automobilske marke sa 67.662 milijuna dolara (61.932 milijuna eura), gotovo 2,5 puta više od Toyote.
U slučaju Tesle, jedna od njegovih velikih prednosti je to što se vrijednost njezine marke ne odnosi samo na vozila, već i na mrežu "Superchargera". Tako formira grupu oko električnih automobila koja se etablirala kao formula za buduću mobilnost. Osim toga, sniženje cijena pojedinih modela omogućit će veću dostupnost potrošačima.
Osim Tesle, još jedna velika tvrtka (u ovom slučaju Kina) koja proizvodi samo 100% električne automobile izvršila je snažan utjecaj na ljestvicu najboljih. BYD je osnovan u siječnju 2003., nakon akvizicije Tsinchuan Automobile Company.
U svojim počecima započela je s proizvodnjom baterija za telefone, a danas proizvodi automobile, autobuse, električne kamione, električne bicikle, električne viličare i punjive baterije. Vrijednost brenda iznosi 10,06 milijuna dolara (9,3 milijuna eura).
Trenutno proizvodi više vozila od tvrtke Elona Muska, a njegove najnovije generacije baterija pod nazivom Blade traže različiti proizvođači automobila, uključujući Teslu. Ove baterije su sigurnije, učinkovitije i jeftinije. Pruža 50% veću gustoću energije i autonomiju od konkurentskih baterija.
Među prvih deset pozicija na ljestvici, pet ih odgovara europskim proizvođačima: Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Audi i Ferrari. Talijanski proizvođač superautomobila zatvara listu sa 7,8 milijuna dolara (7,2 milijuna eura). Sa svoje strane, njemački blok predvodi Mercedes-Benz. Zvjezdani brend zadržava svoju privilegiranu poziciju, posebno nakon najava poput nadolazeće izgradnje osam gigatvornica baterija tijekom ovog desetljeća.
Audi ponovno potvrđuje svoju ambicioznu predanost lansiranju isključivo električnih vozila na tržište od 2026., dok BMW čini veliki korak u budućnost lansiranjem svojih novih baterija. Porsche postaje sve snažniji nakon rekordne svjetske prodaje prošle godine, koja ga je postavila kao najprofitabilnijeg proizvođača u Volkswagen grupi.
Marka/ vrijednost/ 2023./ 2022.
1.Tesla 61.932 mil 70.308 mil
2.Toyota 26.092 mil 30.641 millones
3. Mercedes-Benz 22.187 mil 28.088 mil
4. BMW 19.383 mil 25.536 mil
5. Porsche 14.941 mil nema podataka
6. BYD 9.319 mil 9.730 mil
7. Ford 8.431 mil 12.224 mil
8. Audi 7.666 mil 9.870 mil
9. Honda 7.437 mil.10.317 mil
10. Ferrari 7.183 mil nema podataka
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....