Škoda je brend koji je trenutačno u ekspanziji. Novi modeli, obnova postojećih, jasno je da je cilj češke tvrtke postati važan igrač i to na globalnoj razini. Tko bi to pomislio prije dvadesetak godina! Jedna od novosti je novi model Rapid. Iako je zapravo riječ o sasvim novom segmentu za Škodu, cijela priča nije iznenađenje. Dva su faktora za takvo razmišljanje. Prvi je to što je zapravo novi Rapid dimenzijama unutarnjeg prostora i prtljažnika veći od prve generacije Octavije, dakle Škoda je već imala igrača u toj klasi, a drugi je to što dizajn ima jasne obiteljske crte i zapravo se odmah prepoznaje Škodin potpis.
Velika prostranost
Rapid ne nudi ništa revolucionarno, ali je racionalan model koji ima velike adute u ovo krizno vrijeme. Prvi je prostranost. Odmah možemo staviti točku na “i” i reći da je to najveći automobil u svojoj klasi. Tu mislimo na unutarnji prostor koji bez pretjerivanja može primiti četiri odrasle osobe čija prtljaga može stati u nevjerojatno velik prtljažnik od čak 550 litara. Još je k tome utovar olakšan lažnim petim vratima koji automobilu daju izgled limuzine, a s druge strane ima praktičnost hatchbacka.
Dizajn instrumentne ploče i centralnoga grebena također je tipičan za Škode. Nema ekstravagancije, sve je racionalno, što je riječ vodilja za ovaj model.
Bogata oprema
Oprema je dobra, a kvaliteta materijala i završna obrada u skladu s očekivanjima. Ponuda motora je orijentirana prema benzincima, što je donekle i logično jer su oni traženija roba. Ako stavimo sa strane trocilindrični početni motor koji razvija 75 konja, dvije jače verzije koriste poznati 1,2-litarski TSi motor snage 86 i 105 konja. Vrh ponude čini 1,4-litarski motor od 122 konja. Dakle, svi su benzinci moderni agregati koji su štedljivi i nude dobre performanse, uz korištenje magične trendovske riječi “downsizing”.
Dva dizelaša u ponudi
Dizelsku ponudu čine dvije verzije 1,6-litarskog TDi agregata. U slabijem modelu koji će na tržište doći u drugom dijelu 2013. godine razvija 90 konja, dok jači model ima 105 konja. Upravo smo taj model i vozili u okolici Bratislave na svjetskoj prezentaciji. Pokazao se učinkovitim i štedljivim. Okretni moment daje mu elastičnost u vožnji, a i same performanse doista su odlične jer razvija najveću brzinu od 190 km/h i ima ubrzanje do 100 km/h za 10,6 sekundi. U prosjeku troši samo 4,4 litre eurodizela. Automobil ima dobar ovjes, jedino mjenjač ima samo pet brzina, ali ista je situacija i s VW Golfom istog motora. Rapid u Hrvatsku dolazi krajem godine, točna cijena nije poznata, ali se govori o 100.000 kuna, što je odličan omjer uloženog i dobivenog za taj obiteljski automobil.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....