izbačeni s palube

Prvi brodar zabranio elektrificirane automobile na svojim linijama: ‘Strah nas je požara od baterija‘

U norveškoj kompaniji Havila Kystruten kažu da njihovi brodovi nisu opremljeni za gašenje gorućih litij-ionskih baterija na moru

Havila Kystruten brod, ilustracija

 Profimedia

Rasprava traje već neko vrijeme, a glavno je pitanje - jesu li električni automobili na trajektima i brodovima opasni, a sada je prva brodarska tvrtka povukla potez. Riječ je o prijevozničkoj kompaniji Havila Kystruten iz Norveške, nordijske zemlje gdje je čak 80 posto novih prodanih automobila na struju.

No, kompanija je upravo zabranila prijevoz električnih automobila, hibrida i vozila na vodik na svojim trajektima. Inače prometuju na liniji popularne turističke rute od Kirkenesa do Bergena.

Razlog koji je navela brodarska kompanija jest taj što bi požar na brodu podrazumijevao posebno složenu operaciju spašavanja, za koju posada nije obučena. Okidač za zabranu očigledno je bilo zapaljenje i potonuće teretnog broda za prijevoz automobila Felicity Ace početkom 2022. godine.

Brod, natovaren s nekoliko tisuća vozila VW Grupe na putu za SAD, potonuo je kod Azora, a okidač su možda bili električni automobili koji su se zapalili.Generalno, električna vozila ne predstavljaju veći rizik od požara od automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, ali različito izgaraju i teže ih je ugasiti, piše njemački Auto Bild.

image

Havila Kystruten, ilustracija

Havila Kystruten

Povrh svega, to zahtijeva znatno veću količinu vode za gašenje. Iako se goruće vozilo na benzin ili dizel može ugasiti s 1600 do 2000 litara vode, za požar električnog automobila često je potrebno do 11.000 litara - uglavnom za hlađenje goruće baterije. To su napori koji se teško mogu savladati na brodu, a ne postoji niti prikladna oprema u rezervi za takve slučajeve.

image

Felicity Ace

Profimedia

"Znamo koliko je prijevoz vozila važan za ljude duž obale i za putnike, no odluka se temelji na našoj sigurnosnoj procjeni. Zaključak analize rizika pokazuje da bi moguće požare kod vozila pokretanih fosilnim gorivima mogli riješiti sustavi i posada koju imamo na brodu", rekao je Bent Martini, direktor tvrtke i dodao: "Mogući požar na električnim, hibridnim ili automobilima na vodik zahtijevali bi vanjske napore spašavanja i mogao bi ugroziti ljude na brodu i sam brod."

Za sada se samo brodarska tvrtka Havila izjasnila u korist zabrane električnih automobila na brodu, a hoće li drugi pružatelji trajektnih usluga slijediti taj primjer, zasad nije poznato.

image

Transport automobila brodom, ilustracija

Profimedia

S druge strane, dok Havila Kystruten zabranjuje električne automobile, brodarska tvrtka TT-Line, koja vozi Baltičkim morem između Švedske, Litve, Poljske i Njemačke, zauzima upravo suprotan pristup i postavlja punionice za električna vozila na svoje brodove. Takozvani "Zeleni brodovi" TT-Linea opremljeni su s 32 wallbox punjača za električne automobile s istosmjernom strujom od 40 kW ili izmjeničnom strujom od 11 kW. Čiji je pristup ispravan, na kraju će kao i uvijek, pokazati vrijeme...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 11:04