PRVI DOJMOVI

Prvi novinarski test serijske Nevere: "Ovo je najbrža stvar koju sam ikada vozio!"

Rijetka prilika: novinar portala Motor1 isprobao je Neveru tijekom Monterey Car Weeka, evo kako je doživio hrvatski hiper automobil

Rimac Nevera

 Rimac Automobili

Hrvatski električni hiper automobil Rimac Nevera je u prodaji, prvi kupci su dobili svoje primjerke. Većina njih ne želi da se njihovo ime spominje u javnosti, no tu je i jedna iznimka, bivši F1 prvak Nico Rosberg koji je svoja prva iskustva s automobilom podijelio na društvenim mrežama.

Nakon prilično površnog Rosbergovog osvrta ovih dana je objavljen i prvi novinarski test serijske Nevere koju je imao čast provozati Jeff Perez, novinar jednog od najčitanijih automobilskih internetskih portala na svijetu - Motor1.com. U nastavku donosimo njegove impresije o Neveri.

image

Rimac Nevera

Rimac Automobili

U naslovu članka jasno je istaknuto što Perez misli o Neveri: "Najbrža stvar koju sam ikada vozio". Novinar je dobio priliku isprobati Neveru tijekom nedavnog Monterey Car Weeka, a za upravljačem je proveo oko 30 minuta.

Na početku članka je se osvrnuo na video zapise automobila u kojem Nevera drifta i "divlja" te se upitao "hoće li me ovaj auto lansirati s neke stijene? Na sreću nije". Već taj početak pokazuje koliki je strah i respekt iskusni novinar, koji je do sada vozio "sve i svašta", imao prema Neveri.

image

Rimac Nevera

Rimac Automobili

Dizajn Nevere novinar je opisao kao nepretenciozan (prednji dio) i oštar (straga) no bez previše zanimljivih detalja. Slično je bilo i kad je sjeo u vozačevo sjedalo. "U sredini je veliki dodirni zaslon, kao u svim modernim autima, a volan je pun tipki za infotainment i audio sustav. Čak ni sjedala se ne doimaju kao s nekog drugog svijeta. Dva solidno tapecirana sjedala presvučena Alcantarom s dobrom lumbalnom potporom", komentirao je novinar.

image

Rimac Nevera

Rimac Automobili

Onda se osvrnuo na ono što je mnogo bitnije – vožnju. "Pored mene je sjedio glavni testni vozač Rimca, Miro Zrnčević, koji je na Neveri radio od prvog dana i jako dobro zna što sve taj automobil može. Prije nego što smo krenuli na vožnju rekao mi je da odmah stisnem gas "do daske". Nisam htio ispasti prepotentan pa sam gas stisnuo otprilike tri četvrtine do maksimuma. Auto nije razvio punu snagu, no ni jedan auto koji sam do sada testirao nije me tako katapultirao iz mjesta, a mozak mi je odmah javio da moram usporiti. Leptirići su letjeli mojim trbuhom, a čeljust mi je bila sasvim otvorena u trenutku kad sam ubrzo nakon toga stisnuo kočnice da bih usporio Neveru", napisao je novinar.

image

Rimac Nevera

Rimac Automobili

U nastavku piše kako Nevera do 100 km/h ubrzava za "ludih 1,85 sekundi" i kako ga čudi da u Rimcu smatraju da se i to može poboljšati. Neveru je usporedio s Bugattijem Chironom kojem treba otprilike pola sekunde da bi turbo punjači počeli raditi svoj posao u punoj mjeri. Hrvatski superautomobil svoju snagu razvije instantno.

image

Rimac Nevera

Rimac Automobili

Pereza je posebno impresionirao sustav prijenosa snage, odnosno torque vectoring sustav kojeg koristi Nevera. "Taj sustav je jedna od najimpresivnijih tehnologija koju sam ikada vidio ili isprobao. Nakon što sam skupio malo samopouzdanja Zrnčević me je ohrabrio da stisnem gas do daske u zavoju. Tako nešto se nikada ne bih usudio u nekom drugom modernom hiperautomobilu. U Neveri jesam i nisam izletio sa staze. Auto u svakom trenutku zna koliko snage može isporučiti ovisno o prianjanju na podlogu."

image

Rimac Nevera

Rimac Automobili

"Za automobil koji je težak 2150 kilograma, Nevera se ponaša izuzetno graciozno, kontrola je vrlo fluidna,a držanje zavoja je nevjerojatno. Upravljač možda ne pruža toliko povratnih informacija kao što bih ja htio, no reagira brzo i auto nikada nije odavao dojam da ga se ne može kontrolirati u zavojima", istaknuo je Perez.

"Nevera je automobil koji će čovjeka koji ne vjeruje u električne automobile pretvoriti u entuzijasta za njih. Ništa što sam do sada vozio ne može se usporediti s onim što Nevera može učiniti na ravnoj cesti", zaključio je Perez.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 19:10