ELEKTRIFIKACIJA

PUNO VIŠE OD POMODNOG CROSSOVERA! Sjeli smo za volan novog Subarua XV e-boxera koji stoji od 269.697 kuna i evo što je sve novo

Treća generacija japanskog crossovera dobila je pojačanje u vidu hibridne izvedbe u kojoj dvolitreni benzinski boxer motor ima podršku elektromotora uklopljenog u CVT mjenjač. Rezultati su veća snaga, bolje performanse te niža potrošnja i emisija CO2
 Subaru

Forester je otvorio hibridno poglavlje u Subaru, a sad je u toj priči red došao manji XV. Model inicijalno predstavljen još 2010. pod nazivom Impreza XV bitan je japanskom proizvođaču jer drži trećinu prodaje u Europi.

Subaru od 1966. ne odstupa od svojih principa čiju osnovu čine benzinski boxer motori i simetričan pogon na sva četiri kotača. XV oznaka modela složenica je gdje X dolazi od engleske riječi „cross” (prijeći, prelaziti), a V predstavlja “vehicle” (vozilo), a rezultat je popularan “crossover”.

U ovoj kategoriji većina vozila glumi terenske sposobnosti plastičnim zaštitama blatobrana, pragova i branika. Iznimka tu nije niti Subaru XV, no ono što je skriveno od pogleda, a vrlo je učinkovito jest pogon i motorizacija.

Za početak, udaljenost podnice od tla iznosi izvanserijskih 22 cm, što u kombinaciji sa simetričnim pogonom na sva četiri kotača najavljuje velik potencijal izvan terena.

U to smo se i sami uvjerili tijekom vožnje planinskim putem kojim nisu prošle kamere Googla. XV je poput Forestera opremljen prekidačem X-Mode koji pri vožnji izvan terena kontrolira moment, klizanje i kočenje pri spuštanju pa olakšava situacije u kojima je potrebna pažljivija vožnja te trenutan odaziv na gas.

Poput reduktora, no u elektronskoj formi. Sposobnost izvan terena je neupitna, a staza koju smo prošli predstavljala bi izazov i razvikanije terence.

Pri tome je do izražaja došla čvrstoća karoserije kod koje se ne primjećuju niti najmanje uvijanje unatoč naprezanjima i čestim situacijama vožnje na tri kotača.

Instalirani hibridni sustav koji uključuje elektromotor uklopljen u CVT mjenjač te baterije spremljene u podnicu prtljažnika otežao je ovaj model za svega 128 kg u usporedbi s osnovnim modelom pokretanim 1,6-litrenim benzincem.

Ukupna masa iznosi 1553 kg, što je pak 111 kg manje nego u Foresteru e-Boxeru od kojeg XV ima 5 km/h veću maksimalnu brzinu (193 km/h) i 1,1 sekundu brže ubrzanje do stotke (10,7 sekundi).

Čak je i prtljažnik ostao identične zapremnine, no izostao je rezervni kotač u bilo kojem obliku.

Za hibridni je model rezervirana nova boja Lagoon Blue Pearl, a već osnovni paket opreme uključuje upravljava LED svjetla, alu naplatke od 18 cola, grijana prednja sjedala, multifunkcionalan zaslon multimedije, pomoć pri spuštanju na nizbrdici, sustav poluatonomne vožnje Eye Sight v3, glasovne komande klime…

Bogatiji paketi donose detalje poput kožnih sjedala, panoramskog staklenog krova i kvalitetnijeg audio sustava.

Subaru XV 2.0 e-BOXER na tržište stiže u veljači. Tri su paketa opreme u ponudi: Style (269.697 kn), Style NAVI (283.902 kn) te Premium (310.054 kn).

Na prvu skupo, no pogleda li se bolje na popis standardne opreme i uzme li se u obzir provjereni pogon, terenske mogućnosti i garancija od 8 godina ili 160.000 km, cijena već izgleda pitomije.

Ukratko

Style predstavlja osnovni, no po popisu bogati paket opreme, a uključuje između ostalog i aluminijske naplatke od 18 cola

Udaljenost podnice od tla iznosi impresivnih 22 cm što je prije usporedivo s brojkama koje susrećemo na sposobnim terencima, a ne crossoverima

Ispod podnice prtljažnika skrivene su baterije koje su popunile prostor rezervnog kotača, no nisu utjecale na volumen prtljažnog prostora

Interijer je kvalitetno izveden, a najbogatiji paket opreme otkrit ćete po detaljima prošivenim narančastim koncem

Na manjem se info ekranu lako prati funkcija pogona i status punjenja i pražnjenja baterija koje su smještene u podnici prtljažnog prostora

Oprema uključuje klima uređaj koji prepoznaje glasovne komande, obilje elektronskih asistenata u vožnji, infotainment, LED svjetla, Eye Sight v3...

Nova boja Lagoon Blue Pearl rezervirana je za XV e-Boxer koji poput Forestera stiže sa sustavom X-mode s kojim je nezaustavljiv izvan terena

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 11:53