Renault Scenic obično je prvi na piku kupaca rabljenih monovolumena. Zapravo je to i logično, jer za tek malo veću cijenu od standardnog Meganea u gotovo istim dužinskim gabaritima nudi puno više mjesta i praktičnosti.
Obiteljskim kupcima nudi i privlačnu udobnost i mekoću vožnje, zanimljiv dizajn također, a popularnost mu nisu omele ni pomalo otužne servisne statistike prve generacije iz 1996. Ipak, dolaskom drugog modela (2003.) osjetno su se poboljšale, a uvođenjem trećeg, još uvijek aktualnog (2009.) drastično približile ili čak izjednačile s najboljima.
Posljednjih godina naime, Renault snažan naglasak stavlja upravo na pouzdanost i kvalitetu završne izrade, a pritom je posebna pažnja posvećena upravo Scenicu. Praktički sve ono što je vlasnicima starih modela znalo kidati živce ( problemi s električnim podizačima prozora, senzorom električne parkirne kočnice, slinjenjem ulja, cviljenjem kočnica, ćudljivom elektronikom instrumentne ploče koja zna podivljati, otkazivanjem funkcija kartice-ključa…) u trećoj generaciji praktički više ne postoji. Ili je prisutno tek sporadično. Tek plastični dijelovi unutrašnjosti još uvijek znaju povremeno zaklepetati i dati dojam nehomogenosti, posebno kod primjerka koji je češće bio vožen lošim cestama.
Što se motora tiče, na tržištu rabljenih fokus je uglavnom na malom dizelašu 1.5 dCi, što je i razumljivo, jer nudi privlačan omjer dobrih performansi i vrlo niske potrošnje. Ako je redovno održavan i nije grubo vožen lako trpi i jako veliku kilometražu. Nekadašnji problemi tog motora s otpadanjem metalnih strugotina s prstena visokotlačne pumpe koje su uništavale brizgaljke konstrukcijski su odavno riješeni i ne postoje već desetak godina, pa se toga više ne treba bojati. Do 2013. prodavao se i 1,9-litreni dizelaš (130 KS), smatran možda i najboljim Renaultovim dizelašem u dotadašnjoj povijesti. Samo zbog strožih eko normi zamijenjen je motorom 1.6 dCi, iste snage.
Za one koji rade manje kilometara dobar izbor može biti uglađen i uz uredno održavanje također dugovječan atmosferski benzinac 1.6 (110 KS), kojemu je jedina boljka potrošnja u gradu, ponekad veća od 9 litara. Problemi tog motora s pregaranjem bobina i kvarom remenice bregastog vratila u ovoj generaciji Scenica također su stvar prošlosti. Mogu se naći i moderni, štedljiviji turbobenzinci 1.2 TCe (115 KS) i 1.4 TCe (130 KS), ali nisu traženi zbog straha (zasad neopravdanog) od dugovječnosti kombinacije malog obujma i velike snage.
Kada se sve zbroji i oduzme, posljednja generacija Scenica pokazuje se jako dobrim odabirom, čak puno boljim nego što bi se očekivalo. Što je dobro, jer cijene rezervnih dijelova, čak i onih zamjenskih, nisu baš niske.
SCENIC 1.5 dCi
GODIŠTE 2010.
CIJENA 65.000 kn
Kilometraža: 138.000
Motor: turbodizelski
Obujam: 1461 ccm
Snaga: 81 kW/110 KS pri 4000/min
Moment: 240 Nm pri 2000/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Prtljažnik: 435 litara
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 12,3 sekundi
Potrošnja: 5,2 l/100 km
C02 ispuh: 136 g/km