Od kad se 2011. pojavio na tržištu, Range Rover Evoque apsolutni je hit među jet-seterima. Za dizajnerski dotjeran i luksuzno opremljen engleski SUV svojedobno su stvarane liste čekanja, a nove su već u pripremi, jer za predstojeće ljeto dolazi u provokativnom kabrio izdanju.
SUV za sva četiri godišnja doba, kako ga najavljuju Englezi, ipak nije potpuna novost. Sve i da zanemarimo razno-razne terence s platnom umjesto krova, nemoguće je zaboraviti Nissan Murano kojeg su Japanci još prije šest godina ponudili na američkom tržištu. No, dok Murano bez krova nalikuje na neko gomoljasto povrće na kotačima, kod Evoquea kabrio izvedba eleganciju podiže na još višu razinu. Gerry McGovern, dizajner koji se uhvatio škara, odlično je odradio posao. Evoque dobro izgleda i sa spuštenim i s podignutim krovom, ali nije sve samo u izgledu, jer ispod odličnog odjela krije se pravi Rover.
Isprobali smo verziju pokretanu dvolitrenim turbodizelašem sa 180 KS, motorom koji je već puno pohvala zaradio u Jaguarovim limuzinama. U kombinaciji s odličnim automatskim mjenjačem sa 9 stupnjeva prijenosa, koji potpisuje ZF, još jednom je potvrdio i dobre vozne osobine Evoquea, koje nije ozbiljnije poremetilo ni dodatnih 200 kg. Dodatnim ojačanjima ukupna masa došla je na korak od dvije tone, ali je Evoque i kao kabriolet zadržao okretnost i upravljivost, kao i dozu živahnosti i uglađenosti u svakoj situaciji. Stupnjeve prijenosa može se birati i polugama na upravljaču, ali i prepuštanje automatici pružit će dovoljno zadovoljstva.
Platneni krov sa pet slojeva zvučno izolira putnički prostor gotovo kao da je iznad glave klasičan krov, a za njegovo spuštanje uz pomoć elektromotora dovoljno je 18, a za dizanje 21 sekundu (pri brzinama do 50 km/h). S podignutim bočnim staklima i postavljenim deflektorom može se izaći na autocestu s obzirom na količinu vjetra koja ulazi u kabinu pri brzini od 130 km/h. No, u četvero bolje je usporiti ili podići krov.
U testnoj vožnji francuskim Alpama uvjerili smo se u zavidne vozne osobine, a potom na snijegu i u off road potencijal. Integralni pogon upotpunjen s različitim programima za prilagodbu podlozi te 20-colne zimske gume dovoljno su dobri preduvjeti za lagodno krstarenje utabanim zimskim stazama. A da skidanje krova nije utjecalo na čvrstoću i krutost karoserije potvrdili su nam i prolasci kroz twistere.
Zapravo, jedino što je u pretvorbi Evoque u kabriolet ozbiljnije stradalo je prtljažnik, čiji je obujam smanjen na diskretnih 250 litara, dovoljno tek za dva kovčega i poneku mekanu torbu. No, istodobno je narasla cijena i Cabrio je na europskom tržištu u prosjeku 8000 eura skuplji od jednako opremljene standardne izvedbe.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....