Niži, širi i duži od prethodnika, Range Rover je u svom četvrtom izdanju dobio proporcije koje ga čine pravom limuzinom među terencima. Doduše, to treba uzeti s dozom rezerve, jer auto vi ši od 1,8 i širi od dva metra, te dugačak samo milimetar manje od pet metara, zapravo i nije značajnije pobjegao od svojih klasičnih formi. Tek ih je donekle ublažio i prikrio ponekim dizajnerskim trikom poput vodoravno razvučene maske i zaobljenih stražnjih blatobrana iza kojih se karoserija malo sužava.
U skladu s tradicijom, i na njemu su peta vrata podijeljena u dva dijela, no sad i donji pokreću elektromotori. No, ono što izgled i dimenzije ne otkrivaju, je smanjenje mase za oko 350 kg u odnosu na prijašnje izdanje. Drastična dijeta rezultat je ponajviše obimne upotrebe aluminija, od kojeg je među ostalim, načinjena i šasija (50 % je reciklirani materijal). Rezultat je impresivan, ali Range Rovera je još uvijek u teškoj kategoriji, jer mu nakon dijete najlakša verzija teži velikih 2160 kg.
Vrata na Range Roveru velika su poput kućnih, a do sjedala se treba penjati i kad je maksimalno spušten. No, ono što donosi unutrašnjost, usporedivo je samo s najboljim limuzinama. Kvaliteta materijala, kao i završna obrada, na razini je ugođaja koje pruža Bentley. U velikom čišćenju unutrašnjosti sa središnjeg tunela i prednje armature nestalo je gotovo pola prekidača i komandi, pa je vozačko okruženje elegantnije, što se, nažalost, ne može reći i za upravljač..
No, okarakterizirati novi Range tek luksuznim SUV-om bilo bi i netočno i površno. Ispod blještavog plašta krije se pravi terenac koji posjeduje neophodan hardware i software za prepotentni silazak s ceste. Zbog silne elektronike koja vozaču sad stoji na raspolaganju uistinu je malo prepreka koje mogu zaustaviti Range. Pneumatski elektronski kontrolirani ovjes kojim se uz ostalo regulira i visina podnice (od 22 do skoro 30 cm) u trenu pretvara i najružniju makadamsku cestu u gradsku ulicu.
Kratki prevjesi te integralni pogon s reduktorom i središnjim diferencijalom (kojim upravlja nova generacija sustava Terrain Response) i početnika su u stanju pretvoriti u znalca off road vožnje. A uz sve to vozač pored automatskog, na raspolaganju ima i šest dodatnih programa rada, pripremljenih za specifične uvjete u kojima elektronika regulira rad motora, prijenosa, diferencijala i sustava kontrole proklizavanja.
Motorizacija kreće s trolitrenim V6 dizelašem, s kojim smo se već upoznali u Jaguaru XF. Sa 258 konja i 600 Nm djeluje uglađeno i s lakoćom nosi još uvijek veliku masu. Pneumatski ovjes izgubio je neugodni gumeni efekt prilikom prelazaka preko neravnina, ali se masa i visoko težište ipak osjete u vožnji kroz zavoje.
Upravljač je lagan, a žustrije promjene smjera izazivaju podupravljanje. Pohvale zaslužuje zvučna izolacija, pa i pri brzini od 200 km/h možete umjerenim glasom razgovarati sa suputnicima na stražnjoj klupi. Range je, zapravo, toliko utišan da je jednostavno nemoguće razlikovati vozite li 130 ili 80 km/h, a iznimnoj udobnosti doprinosi i vrhunski automatski mjenjač sa 8 stupnjeva prijenosa. No, sve to ima i svoju cijenu, pa će i novi Range (sa 3.0 TDV6 motorom i paketom Vogue) stajati više od milijun kuna.
3.0 TDV6
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obujam 2993 ccm
Snaga 190 kW/258 KS pri 4000/min
Moment 600 Nm pri 2000/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Pogon na sva četiri kotača
Dimenzije 500 x 198 x 184 cm
Osovinski razmak 292 cm
Prtljažnik 550/2030 litara
Masa 2160 kg
Brzina 209 km/h
0-100 km/h 7,9 sekundi
Potrošnja 7,5 l/100 km
OSTALI MOTORI
Benzinski 5.0 V8 (510 KS)
Dizelski 4.4 (340 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....