DOBRO JE ZNATI

Razbijen mit: Evo zašto ne možete točiti gorivo u auto dok je uključena cisterna na benzinskoj postaji

Mnogi vozači sigurno su dobili savjet da ne toče gorivo u auto odmah nakon što je cisterna napunila spremnike na benzinskoj postaji

Cisterna, ilustracija

 Michaela Jílková/Česká ilustrační fotografie/Profimedia

Točenje goriva na benzinskoj postaji je jednostavan zadatak. No, i u toj jednostavnosti postoje zamke. Nedavno smo pisali o tome smijete li točiti gorivo dok je motor vašeg automobila upaljen, a sada otkrivamo još jedan mit: smijete li točiti gorivo dok je cisterna na benzinskoj postaji?

image

Točenje goriva, ilustracija

CROPIX

Koliko ste puta došli na benzinsku postaju i vidjeli znak "cisterna uključna" i nastavili dalje na iduću jer niste mogli točiti? Usto, mnogi vozači sigurno su dobili savjet da ne toče gorivo u svoje automobile odmah nakon što je cisterna napunila spremnike na benzinskoj postaji. I u tom savjetu ima istine.

Naime, razlog je prozaičan - kada cisterna napuni spremnike, talog, odnosno nečistoće s dna rasprostranjuju se po cijelom spremniku. Pa ukoliko odmah krenete točiti gorivo iz tog spremnika, riskirate da talog završi u spremniku vašeg automobila.

Međutim, benzinske postaje obično postavljaju znak, odnosno obavijest da je spremnik privremeno zatvoren (dok se nečistoće ne vrate na dno spremnika).

Isto tako, uobičajeno je da su spremnici na benzinskim postajama opremljeni vlastitim sustavom filtriranja kako bi se spriječilo da ostaci goriva dospiju u spremnike vozila.

Ako ništa od ovoga ne uspije i nečistoće dospiju u spremnik automobila, posljednja brana je filter goriva u automobilu koji također ima važnu ulogu: djelovat će kao barijera protiv tih ostataka, piše Elpais.

image

Gorivo, ilustracija

Profimedia

Koja je optimalna količina goriva u spremniku automobila?

Ako se vozite s relativno praznim spremnikom "blizu rezerve", pumpa za gorivo počet će skupljati sve nečistoće s dna spremnika. To uključuje sediment od prljavog goriva i kondenzaciju iz spremnika što može oštetiti pumpu za gorivo.

Zato sve dok imate najmanje četvrtinu rezervoara stvari funkcioniraju dobro.

Filter se ne zagrijava, motor ne radi tako teško, a oboje pomaže za veću kilometražu. Ako četvrtinu vašeg rezervoara držite punim, produžit ćete vijek trajanja komponenti sustava goriva.

Stoga je najpametnije da prekinete s navikom korištenja posljednje kapi goriva...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 13:05