VOZILI SMO

REDIZAJNIRANI AUDI A4: Promjene nisu drastične, ali ovaj put se vide

Redizajn pete generacije najprodavanijeg Audija nije se zadržao samo na detaljima, novosti na karoseriji vidljive su iz svakog kuta. Unutrašnjost ne donosi bljeskove živahnosti, ali svi koji vole udobnost i pomoć moderne tehnologije, osjećat će se kao kod kuće
 Audi

U Ingolstadtu su odstupili od uobičajenih navika i ovaj put nije potrebno povećalo kako bi se uočile promjene koje donosi redizajn. Jedan od razloga iskakanja iz kolotečine svakako leži u činjenici da A4 ove godine slavi četvrt stoljeća postojanja u kojem je širom svijeta prodano 7,5 milijuna primjeraka pa svaki peti Audi koji danas kruži planetom nosi oznaku A4. Istodobno, u pitanju je model na kojem je Audi izgradio svoj dragocjeni imidž kojim je postao sinonim za kvalitetu.

Foto: Audi

Dodatni razlog zbog kojeg su dizajneri doista imali posla je konkurencija. U prvom redu Mercedes C klase koji posljednjih godina niže bolje tržišne brojke, dok se BMW novim modelom opasno približava. No, redizajn pete generacije koja se pojavila 2015. ipak nije drastičan. Nijemci su poboljšali mnogo toga, ali nisu zamutili vodu. A4 je ostao prepoznatljiv, ali postao malo agresivniji zahvaljujući naglašenijoj rešetki hladnjaka, oštrijim formama prednjih svjetala (led na svim verzijama), te širim usisnicima zraka. Bokovi su postali mišićaviji s naglašenijim pregibima iznad lukova blatobrana, dok su stražnja svjetla elegantnija, razvučena u širinu i gotovo spojena.


Unutrašnjost pruža dodatne opcije prilagodbe, a na novosti ukazuje nestanak pojedinih prekidača. Primjerice na središnjem grebenu pored mjenjača nema više rotacijskog upravljača multimedijalnim sustavom i navigacijom. Postao je suvišan pored zaslona osjetljivog na dodir (10,1”) postavljenog iznad središnjeg grebena, ali sada blago usmjerenog prema vozaču. U praksi, u pitanju je kontrolna točka napredne digitalizacije u kojoj se spajaju čovjek i stroj. Novi Mib 3 operacijski sustav povezan je s mrežom svih mreža, a to omogućuje i putnicima koji se ne mogu odvojiti od telefona. U sebi skriva osobnog glasovnog asistenta, a navigacija se rukovodi prijedlozima na temelju uobičajenih ruta i trenutnog stanja u prometu.

Ispod lima najveća novost je mild-hybrid sustav s 12 V naponom za sve modele, dok je za snažnije i opremljenije verzije poput S4, mrežni napon 48 V. Ponuda benzinskih motora bazira se na obujmu od 2000 ccm koji se potom deklinira na 150, 190 i 245 KS, dok se u slučaju dizelske ponude može izabrati između 2.0 motora sa 190 KS i 3.0 V6 s 231 KS, a kasnije u ponudu stiže i S4 koji umjesto turbo punjača koristi kompresor s električnim pogonom i razvija 347 KS. Quattro pogon prati sve dizelske motore i najsnažnije benzinske verzije. Automatski mjenjač S tronic sa 7 stupnjeva dostupan je u svim izvedbama, dok je za dizelski V6 rezerviran Tiptronic s 8 stupnjeva prijenosa.
U vožnji vlada tišina bez obzira na motor koji je ispod poklopca. Upravljač je iznimno precizan, ali i lagan. Ni aktiviranje sportskog programa ne mijenja puno na stvari, pa zavojite ceste ne pružaju veliko zadovoljstvo. Zauzvrat A4 djeluje stabilno i čvrsto na cesti, a zavidna razina komfora i udobnosti čine ga idealnim za gutanje kilometara na autocesti.


Na njemačkom tržištu Audi je otvorio knjige narudžbi u kojima početna verzija 35 TFSI stoji 33.600 eura, a cijene za Hrvatsku bit će poznate nakon ljeta kada prvi primjerci dolaze u salone.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. listopad 2024 22:28