NOVITET

RENAULT CAPTUR Stigao šarmantni povišeni Clio

Gradski crossover Renault Captur stigao je u Hrvatsku, a stoji od 101.900 kuna

Lavini koja se zakotrljala nakon što je predstavljen Nissan Juke nema kraja. A društvu koje čine Mokka, Trax, 2008 i EcoSport, konačno se pridružio i gradski SUV s potpisom Renaulta. Doduše, Captur nije dizajnerski radikalan poput svojeg dalekoistočnog rođaka iz Nissana, ali veličinom i ciljanom publikom svakako mu je na tragu. A možda ide i korak dalje: rastegnut na 412 cm tek je neznatno duži od Clija (+6 cm) na čijoj se platformi i kotrlja, ali je s podnicom udaljenom od tla 20 cm znatno pripremljeniji za sraz s visokim gradskim rubnjacima, a spreman je i za pokoji silazak s asfalta, iako, za razliku od Jukea, dolazi isključivo s prednjim pogonom.

Iako dopadljiv izvana, posebno u dvobojnoj karoseriji i na velikim 16 ili 17 colnim kotačima, Captur potpuno osvaja tek u unutrašnjosti. Vozačevo okruženje slično je onome u Cliju, no ne i identično, a dodatnu vrijednost donosi i osjetno prostranija, uzdužno pomična stražnja klupa. Uz visoku krovnu liniju, mjesta za koljena ondje ima 21,5 cm (+7,5 cm). A pogurnete li je prema naprijed, prtljažnik raste s osnovnih 377 na raskošnih 455 litara.

Prostora za odlaganje sitnica ima i više nego dovoljno (ukupno 27 litara), a posebno mjesto među njima zauzima velika ladica (11 litara) umjesto pretinca za rukavice. Zgodno rješenje, baš kao i presvlake za sjedala, koje se mogu skidati, prati na 30 stupnjeva, ali i mijenjati (ukupno 8 setova), što je zgodna stvar i pri preprodaji.

Motorizaciju čine dva turbobenzinca (0.9 TCe/90 KS, 1.2 TCe/120 KS) te dizelaš 1.5 dCi s 90 KS. U Baskiji, a potom i u Istri isprobali smo snažnijeg benzinca, koji nudi primjerenu živost (0-100 km/h za 10 s), ali i poveću potrošnju kad se forsira. Baš iz tog razloga znatno bolji dojam je ostavio dizelaš 1.5 dCi, kojeg smo isprobali i uparenog s EDC mjenjačem (dvostruka spojka). Mjenjač ugodno, bez izraženijih trzaja hoda kroz stupnjeve, iako ne treba očekivati sportski nastup, a veseli i potrošnja na kapaljku (oko 5 litara).

Captur se pokazao uglađenim, nezahtjevnim i općenito ugodnim za vožnju. Relativno visoko težište i sklonost naginjanju u oštrijim zavojima čine ga više obiteljskim vozilom nego li autom sa sportskim ambicijama, čemu pridonosi i vrlo lagan, ali izravan upravljač (s tek 2,7 okreta među krajnjim točkama), kao stvoren za žensku ruku. Osim toga, vižljast je i u gradu, čemu pomaže i krug okretanja od 10,4 m, među najmanjima u klasi.

S brojnim mogućnostima personalizacije, kojima se lako postiže u ovoj klasi toliko poželjan “wow” efekt, Captur i na hrvatsko tržište stiže praćen jakim adutima. Cijene su korektne, a kreću se od 101.900 kuna za uvodni model s benzincem od 90 KS do 136.900 kuna za dizelaš s najboljom opremom.

1.5 dCi 90

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, common rail

Obujam 1461 ccm

Snaga 66 kW/90 KS pri 4000/min

Moment 220 pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 412x178x157 cm

Osovinski razmak 260,6 cm

Prtljažnik 377/455/1235 litara

Brzina 171 km/h

0-100 km/h 13,1 sekundi

Potrošnja 3,6 l

Ispuh CO2 95 g/km

OSTALI MOTORI

Benzinski 0.9 TCe (90 KS), 1.2 TCe (120 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 22:25